Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 18 juli 2021

Facebooklive - Triple easel kaart met de JMA New Awakening Collectie met Reanna

 Hoi!

Op zaterdag 10 juli 2021 ging ik live in de groep van Jenine's Mindful Art om een triple easel kaart te maken met de prachtige New Awakening collectie. Het leek mij een mooi manier om de nieuwe collectie te laten zien, omdat je op de triple easel kaart veel kwijt kunt aan stansjes, stempels, die-cuts.... nou ja, van alles. Dit werd uiteindelijk de kaart:



Ik krijg veel vragen over de maten van deze kaart. Het patroon is niet van mijzelf, ik heb meerdere filmpjes op YouTube gekeken en uiteindelijk deze maten aangehouden:

Basis (ik heb kraft papier gebruikt):
12x24 cm
9,5x19 cm
7x14 cm

Basis kaartjes (ook voor deze heb ik kraft papier gebruikt):
12x12 cm
9,5x9,5 cm
7x7 cm

Designpapier, alles 2x en kijk even welk papier je wilt gebruiken:
11,5x11,5 cm
9x9 cm
6,5 cm

Je kunt in plaats van vierkante basiskaartjes natuurlijk ook een vorm gebruiken; een cirkel, hartje of wat dan ook. Ook zou je nog een keer designpapier kunnen snijden en dan een 0,5 cm kleiner. Ik heb dat niet gedaan op deze kaart omdat ik wist dat er veel op kwam.

De basisdelen vouw je dubbel en een kant vouw je nogmaals dubbel. Dan heb je je easel delen al klaar.
Op het ongevouwen deel van je basisdelen plak je een stuk designpapier. Ook plak je designpapier op je basiskaartjes. Vervolgens plak je de drie basisdelen op elkaar, waarbij je telkens het bovenste deel 1 cm laat uitsteken (kijk even op de foto's wat ik bedoel). De basis staat in elkaar, het versieren kan beginnen.

Hier zie je mijn 'kaartjes' in detail:




Dit is de kaart van bovenaf:


Ik vind het een leuk model en zal het zeker vaker gaan gebruiken en er een beetje mee spelen.

Op de kaartjes heb ik diverse hele gave spulletjes gebruikt, ik zet de link even hieronder:

Mocht je het filmpje willen terugkijken, dan is dit het YouTube filmpje. Vind je het leuk, geef het filmpje dan even een like!


Mocht je op je mobiel kijken dan is dit de link naar het filmpje:


Bedankt voor het lezen/kijken en tot de volgende keer!

Liefs, Reanna

1 opmerking:

Elly zei

Geweldige kaart en mooi opgepimt.
Eergisteren deze kaart model van mijn vriendin gehad, was er gelijk weg van, en zie hier nu de maten erbij, dank je wel.
Groetjes Elly