Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 31 juli 2021

Facebooklive - Art Journal pimpen met Janet Blaauw

 Hallo allemaal,


Op woensdagavond ben ik meestal live te vinden in onze Facebook groep
"create it with HobbyVion". Deze keer op 14 juli 2021 probeerde ik jullie van alles te laten zien.
Misschien vangen jullie ook nog wel tips en ideetjes op.  De 14de juli ben ik mijn nieuwe Art Journal gaan pimpen.
Deze is van de nieuwe lijn van Jenine`s Mindful Art collectie en die van mij moest nog
een leuke omslag krijgen.


Als eerste heb ik een vel ricepaper uitgezocht en heb gekozen voor het vel met het ruïne muurtje.
Van dit vel heb ik diverse delen uitgekozen en er met een penseel en water een lijn omgetrokken om het vervolgens uit te scheuren. Dit vind ik zo mooi want dan krijg je al die vezels van het papier mooi aan de randjes. Die kun je dan weer mooi laten overlopen in de verf.


Dat was het tweede wat ik gedaan heb.
Met een 4 tal kleuren Cadence Hybrid Acryl verf en een tamponeer kwast ben ik het gaan voorzien van kleur. Ik probeer altijd zo dicht mogelijk met de kleur bij de kleur van het rice papier te komen. Dit kan je dus doen door de kleuren ook een beetje te mengen. In de live uitzending, die je terug kan kijken, laat ik zien hoe ik dat doe.


Op de tweede foto kan je nog zien dat ik er de letters ART op heb staan.
Dit heb ik gedaan, na de verf, door er met een zacht potlood (4b) en het sjabloon er de letters op te tekenen. Later heb ik dat met een Posca pen zwart gemaakt en daarna nog met wit en geel wat stipjes aan de schaduwkant.

Ik heb er met de JMA mask een muurtje op gemaakt met de classic reliëf pasta van Cadence. Dit is een gladde pasta, dus zonder korreltjes. Ik vind het een hele fijne pasta.
Daarna heb ik de mask genomen met de zonnestralen. Deze heb ik zo afgeplakt dat ik alleen de zonnestralen door de opening van het raam kreeg. Dit heb ik ingevuld met Nuvo crackle mousse.
Met de ronde masks van eveneens de nieuwe JMA lijn heb ik nog wat Glacier paste (Nuvo) aangebracht. Dit kun je best goed zien op de foto`s want daar zit een enorme glans op.

Na de uitzending heb ik nog wat mos op de stenen van het muurtje gedaan en heb ik er nog een zwarte rand omheen gemaakt met Cadence Rusty Patina.

Na het drogen kon het elastiekje er weer in en kon ik de klittenband rondjes er weer op plakken zodat het album kan sluiten.
 
En de binnenkant, die komt nog ;)

Wil je dit alles nog eens terug kijken, dan kan je hier de video vinden:



En de producten, die staan allemaal hier: