Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 1 juli 2021

Demodag - Dubbele art journal pagina's met Janet Blaauw

 Hallo allemaal,


Op 26 juni was er weer een leuke volle dag met live uitzendingen voor jullie.
Maar liefst 4 x was er iets te bekijken in onze Facebook groep.

Om 13.30 uur mocht ik van start en ben ik twee pagina`s voor in mijn art journal gaan maken.
Hierbij heb ik een oud ideetje weer uit het stof gehaald en hierbij gebruikt.




Allereerst ben ik alle aquarel papieren op maat gaan snijden. Dat waren er 3 van 14.5 x 20.5 cm
Twee ervan heb ik met een brayer en drie kleuren Cadence acryl verf op kleur gemaakt.


Op het derde, lege vel aquarel papier heb ik een vel rice papier geplakt waar een vis in een gloeilamp op staat afgebeeld. Op de plek waar deze vis zit, ben ik in het geverfde deel een vierkant uit het papier gaan snijden, zo groot dat je de vis in de gloeilamp kan zien.

Met een oud ideetje ben ik toen verder gegaan. Dit is met een diepvrieszakje. Hierin heb ik wat blauw shampoo gegaan en wat Sequin mix met visjes er in. Daarna moet je de diepvrieszak aan alle kanten een beetje omvouwen en goed dichtplakken zodat je niet een schuimend album krijgt hihihi..

Dan plak je het zakje achter de opening. En met wat foamtape langs de randjes plak je het op het deel waar het ricepaper met de vis in de gloeilamp op is geplakt.

Je kan nu door de shampoo de vis zien, en ook de kleine visjes in het zakje, die je dus nu kan bewegen.
Verder heb ik er bubbels op gestempeld en er wat plaatjes uit het elementen boekje op geplakt.



Op het andere deel zit de inktvis uit het ricepaper.
Daarop met een mask en Cadence mos het zeewier op gemaakt.
Ik heb er diverse bubbels met de stempeltjes op gezet en uit het elementen boekje heb ik het zeepaardje gehaald en wat verhoogd op geplakt.


De ogen van de dieren, en de bubbels heb ik voorzien van glossy accent zodat het een mooi glazig bolletje wordt. In de hoek nog een leuke tekst stempel met zwarte inkt gezet en een dun doodle randje langs de kanten. Toen vond ik hem vol genoeg en heb ik het in mijn art journal geplakt.

Ik hoop dat jullie het weer een leuke demo dag vonden, en wie weet is er over een tijdje wel weer en demodag in de winkel !! Maar voor nu is dit een leuke oplossing.

En wil je de live nog eens bekijken, dat kan je hier doen:




De gebruikte materialen, die kan je hier vinden: