Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 7 juli 2021

Facebooklive - Kinder draaikaart met Janet

 Hallootjes allemaal,

Wat een leuke reacties kwamen er op deze draai kinder kaart.
Voor een meisje moest ik een kaartje maken, en dit heb ik toen in een live uitzending gedaan zodat jullie er meteen een patroontje aan over hielden. En dit patroontje, dat had ik al zo vaak op internet langs zien komen, maar ik vond het altijd net niet zoals ik hem graag wilde, dus wat geknutseld met de maten en nu kan ik hem in een kaart verwerken.


Bij deze kaart heb ik gewerkt met het leuke Woodland Friends papier van Craft 'O Clock.
Een serie van 3 maten papier blokken. Je kan ze in 30.5 - 20,5 of 15 cm verkrijgen.
Voor deze kaart heb ik de 30.5 gebruikt, maar als ik hem weer zou maken, dan koos ik voor de 20,5 cm.



Ook zit er een leuke verpakking bij met allerlei knip plaatjes van bloemen en beestjes.
Op de bovenste foto zie je dat er aan de rechterkant, en dan links bovenaan een vierkant blokje zit.


Hier zie je hoe de kaart er uit ziet als hij open ligt.


En hier is het vierkante blokje open gevouwen. En deze kan je ook nog draaien.


Dus het is een kinderkaart waar ook nog beweging in zit.


En op de voorkant, daar heb ik nog een blister geplakt met schudmateriaal.
En de plaatjes die ik uit geknipt heb.
En zoals ik meestal probeer te doen, heb ik deze kaart ook nog in een geschreven versie gemaakt.

De draai kaart

Snijd 4 delen van 12 x 12 cm.
Ril ze op 6 cm dus een kruis er in.



Snijd 1 vakje weg, behalve een plak strookje. Zie tekening
Vouw en plak er de vouwkaartjes van. De driehoek komt naar binnen, dus naar boven.
Plak ze tegen elkaar aan maar niet de laatste.
Snijd een stukje cardstock van 6 cm x 7.6 cm. Ril dit op 6 en 6.6 cm. Zie tekening.

 Plak dit met het kleine strookje om het geheel

Snijd een stukje cardstock van 3 x 8 cm. Ril deze op 1.5 cm en vouw het dubbel. 
Snijd er een stukje uit van 2 x 1.5 cm. Zie tekening.

                                                                                                                              

                                            






                                                                                                                              

Snijd een stukje cardstock van 1.5 x 8 cm en plak deze als versteviging op het langste stukje van deze strookjes

Het korte stukje plak je aan de achterkant van de vierkantjes

PLAK MAGNEETJES OP DE TWEE DELEN DIE ELKAAR MOETEN RAKEN OM HET TE LATEN STAAN.

PLAK ER NOG GEEN DESIGNPAPIER OP!

 Snijd een vierkant stukje cardstock van 14 x 14 cm.
Snijd designpapier van 13.5 x 13.5 cm PLAK DIT NOG NIET ER OP.

Teken er een hulpstipje op de basis cardstock kaart van 14 x 14. Je meet van de linkerkant 8 cm en vanaf de bovenkant 8 cm.

Prik daar een gaatje waar een splitpennetje door kan.

Maak in het uitstekende deeltje van de draaikaart ook een gaatje voor een splitpen.

Plak er een magneetje op aan de linker bovenhoek op ongeveer 3 cm van boven en 3 cm vanaf de linkerkant. Plak er nu designpapier op en maak de gaatjes even opnieuw.

PLAK DESIGNPAPIER OP HET DRAAI GEDEELTE, DUS ALLE VAKJES KRIJGEN DESIGNPAPIER. BEHALVE HET DEEL WAT NOG WEER MAGNEETJES KRIJGT OM HET GEHEEL AAN DE KAART TE LATEN HECHTEN. DIT IS DE ACHTERKANT VAN HET DRAAIDEEL.

Plak dus magneetjes op het draai gedeelte aan de achterkant die hechten op het magneetjes die je in de basis kaart van 14 x 14 hebt geplakt.

Snijd een strook cardstock van 14.5 x 30 cm.

Ril deze op 14.5 en 15.5 cm. Beplak hem met designpapier aan de voor en linker binnenkant.

Plak hier het geheel in met het draaigedeelte.

Het is in tekst allemaal lastig uitleggen, maar je kan er altijd even de live bij bekijken, dan kom je er vast uit.

Versier naar wens.


En wil je deze live nog terug kijken dan kan je die hier vinden:

LET WEL EVEN OP, HET STUKJE MET HET PLAKKEN VAN DE MAGNEETJES HEEFT EEN KLEIN FOUTJE. PLAK DUS PAS DESIGNPAPIER NA HET PLAKKEN VAN DE MAGNEETJES.



En de materialen, die kan je hier vinden:

 

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super leuke kaart! Groetjes Betha

Alice (scrAPpamondo) zei

Awww.... Adorable! Thanks for sharing the process!!