Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 5 augustus 2022

FB live Condoleance kaarten met Marianne Design

Hallo allemaal,

Op 16 juli was er weer een online demodag.
De vroege middag was voor mij gepland en ik ben tijdens die live met de
Condoleance stempels en masks van Marianne Design aan de slag geweest.
Ik heb in die live 5 kaarten gemaakt met makkelijke technieken en weinig materialen.
Maar toch zijn alle kaarten stijlvol geworden ( al zeg ik het zelf)
Voor mij hoeft een Sterkte of een Condoleance kaart niet vol te zitten met toeters en bellen maar eenvoud vind ik persoonlijk dan het mooist. 


De bovenste twee zijn slimline maten.
De basiskaart, de witte is 10 x 20.5 cm.
De linker heb ik eerst voorzien van een mask met de planten en een blauw tint distress oxide inkt.
Ik heb hiervoor de tumbled glass gebruikt. maar dit kan natuurlijk met allerlei kleuren.
Daarna heb ik de achterkant van de kaart gerild langs alle randjes op 1.5 en 2 cm.
Aan de voorkant krijg je nu de rillijnen te zien. In het midden heb ik de, zoals ik ze altijd noem, pluizebol gestempeld en een klein tekstje er bij met het woordje Sterke.
Langs 2 ril lijnen heb ik nog met een 0.4 mm fineliner twee randjes gezet en daarna het geheel op een zwarte basis geplakt van 10.5 x 21 cm.

De rechterkaart is ook in dezelfde maat.
Daar heb ik de basis eerst voorzien van een gescheurde strook masking paper.
Vanaf het masking paper heb ik Speckled egg op de kaart aangebracht.
Het masking paper er weer afgehaald en er de twee takken op gestempeld.
Langs de linkerkant nog twee lijntjes met een fineliner en een tekst in de rechter onder hoek.
Het geheel weer op een zwarte basis geplakt.


Deze kaarten heb ik als volgt gemaakt.
De linker heb ik de basis van 10 x 14,5 cm voorzien van 2 stroken maskeer papier.
Daar tussen heb ik met wat pumish stone distress oxide inkt een kleurtje aangebracht. 
Daar overheen heb ik de mask gelegd met de grasjes en deze ook met de pumish stone voorzien van kleur. Deze worden dan een tintje donkerder.
Het maskeer papier kan er af en ik heb weer met een fineliner twee strepen gemaakt naast de afbeelding. En nog een kleine tekst er op. Het geheel is weer op een zwarte basis geplakt van 10,5 cm x 15 cm. ( eigenlijk 15 cm H x 21 cm breed, maar die heb ik dubbel gevouwen )

De rechterkaart is ook weer een basis van 10 x 14.5 cm.
Hierop plakte ik een stuk maskeerpapier van 10 x 14,5 waar ik een rechthoek had uitgesneden. Die randjes zijn 2 cm breed. Dit maskeer papier plakte ik op de basiskaart.
Ook heb ik nog een cirkel gestanst en in de hoek van het rechthoek geplakt.
Door de rechthoek heb ik er vanaf de bovenkant blauwe distress oxide op gedaan en vanaf de onderkant de pumish stone oxide. In het midden loopt dit dan in elkaar over.
De rechthoek van maskeerpapier kon er af en ben ik er de stempels op gaan zetten.
Het geheel heb ik weer op een dubbele zwarte kaart geplakt.


En dan nog de laatste kaart.
Dit is een basis wit met rillijnen. De maat is 14.5 x 14,5 en die heb ik gerild aan de achterkant op 
1 en 1,5 cm langs alle randjes.
Daarna sneed ik nog een vierkant wit van 9,5 x 9,5 cm en die heb ik met blauwe oxide, tumbled glass voorzien.
Daarop heb ik de pluizebol gestempeld met de weg vliegende pluisjes. en een kleine tekst.
Dit kaartje heb ik op een zwarte mat kaart geplakt van 10 x 10 cm.
Het vierkant plakte ik met foamtape op de basis tussen de rillijnen.
Het geheel nog weer op een zwarte kaart van 15 x 15 cm.

En zo kun je heel eenvoudig condoleance kaarten maken.
En de lijn van Marianne Design is daar echt heel mooi voor.
Wil je nu nog eens zien hoe ik dit allemaal gedaan heb, dan is dit de video:

En zoek je de producten die ik gebruikte, dan kan je die hier vinden:


Ik dank je weer voor het langskomen en graag tot snel,


 

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaarten Janet en dank voor de uitleg! Groetjes Betha

Wilma zei

Je hebt hele mooie, ingetogen condoleancekaarten gemaakt Janet. Precies goed voor deze gelegenheden, erg mooi gedaan! Dit is inderdaad op zijn mooist voor dit soort kaarten.
GROET, Wilma