Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 2 augustus 2022

Vintage Treasures

Hallo allemaal, 
Leuk dat je weer een kijkje komt nemen.
Vandaag is het mijn beurt voor een blogpost.
Dit keer een mannen kaart met de prachtige lijn van Studio Light / VIntage treasures



Dit is de voorkant van de doorkijk kaart, want dat is wat ik er van gemaakt heb.
Een keertje wat anders voor mannen, en met al die leuke plaatjes en stansjes niet zo moeilijk.
De voorkant heb ik dus beplakt met het designpapier van die lijn. Deze komen uit de 30,5 vellen want de kaart is 21 cm hoog. Het vak met de zwarte rand, die komt uit de binnenkant van de kaart. Dat leg ik hieronder even uit.


Het is dus een doorkijk kaart geworden met twee lagen.


Ik heb hiervoor drie delen zwart cardstock gesneden van 12.5 cm  x 21 cm. 
Deze heb ik alle drie op de lange kant gerild op 1 cm. En dan aan beide kanten. ( je rillijn is dus 21 cm)
In het midden heb ik op alle drie delen designpapier geplakt van 20.5 x 10 cm.
Daarna heb ik met een rechthoek stans de binnenkant uit twee delen eruit gestanst.
Het derde deel is de achterwand, dus die blijft dicht.
Vouw nu de rillijnen om en plak de achterste aan de tweede. Je vouwt dan van de achterste de rildelen omhoog en van de tweede omlaag. Zo kan je ze aan elkaar plakken.
Dan snijd je een strook zwart cardstock van 2.2 cm x 21 en deze plak je aan de zijkanten en dan plak je het voorste deel er meteen bij aan.  
De plaatjes kan je er eerst in plakken, maar je kan ze er ook in plakken als de lagen op elkaar zitten.


Dan maak je nog een omslag. Deze is 21 cm hoog en zo`n 23 cm breed. Maar dat moet je even nameten want er kan nog wel eens iets verschil in zitten. Dus de voor en achterkant zijn 10.5 cm breed en de rug is bij mij 2,3 cm dus heb ik 23.3 cm gesneden voor mijn omslag.


De kijk kaart plak je dan in de omslag en hierbij plak je ook de zijkant vast.


Voorzie alles nog van designpapier en plak er diverse plaatjes en stansjes op.
Ook heb ik nog gebruik gemaakt van Foundry Wax. Dit is een vloeibare wax die je b.v. met je vinger wat over de uitgestanste delen smeert en dan met een heattool verhit. De wax geeft daarna niet meer af en krijg een mooie laag. Als laatste heb ik nog her en der met een klein blending tooltje wat zwarte oxide inkt gesmeerd.  Als je alles zo gedaan hebt, dan kan je deze kaart ook dicht vouwen en hem plat versturen. Maar dat ligt er een beetje aan hoeveel je er tussen plakt ;)


   


3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi! Groetjes Betha

Wilma zei

Hele gave mannenkaart Janet, weer knap gedaan!
GROET, Wilma

Els zei

Een pracht mannenkaart.
Groetjes, Els