Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 12 mei 2024

Fijne moederdag

 Fijne moederdag.

Met restjes designpapier en klei molds.

#prima


Hoi allemaal!
Het is bijna weer moederdag, dus bij deze heb ik 3 voorbeeldjes gemaakt om jullie misschien te inspireren.


Even een woordje uitleg bij het designpapier. Deze is van Prima marketing maar niet meer verkrijgbaar. Ik blijf dus altijd met design papier zitten die in mijn ogen druk is. Dan blijven stroken liggen en worden niet meer gebruikt. Eigenlijk super jammer dus deze kaartjes kun je met elk papier maken of je kiest voor de nieuwe collectie van Prima marketing. Deze kaarten zijn op slimline formaat en ik heb willekeurig stroken genomen waarvan 1 met bloemen en het andere stuk wat rustiger.


Zo ziet het eruit maakt niet uit hoe breed je gaat met je bloemen of het andere design. De randen heb ik met een distress tool bewerkt. Voor mij is dat al super druk papier dus gaan we er wat aan doen.


Dan heb ik een stukje ribbelkarton gescheurd en met gesso bewerkt. Dit stuk is ongeveer 16 cm op 5 cm maar wat meer of minder maakt niet uit.


Dan heb ik de molds erbij genomen en die elementen die ik leuk vind met klei gemaakt. Je kunt elke vorm die je leuk vind gebruiken en het assortiment is zo veelzijdig voor elk wat wils. Ik maak altijd meer dan nodig, deze die ik niet gebruik gaan in een doos voor volgende projecten.


Dan is het tijd om bloemen te maken. Superleuk om te doen. De Craftlab stans Florals is echt een leuke stans om bloemen te maken. Ik kleur ze liever zelf maar je kan natuurlijk altijd gekleurd papier gebruiken net wat je leuk vind. Deze keer heb ik met Distress oxide de bloemen gekleurd, de kleuren zijn Abandoned coral en Victorian velvet. De rondjes heb ik voorzien van glitter en als hartje voor de bloem heb ik prills genomen in de kleur copper.


De klei of epoxy mallen kun je met veel verschillende technieken bewerken, deze keer heb ik er twee gewoon met gesso als onderlaag en wat wax erover gedaan en een derde met bruine verf waarvan het meeste word weggehaald en wax. 


Dan heb ik deze mal van Sizzix genomen en de doilly uitgestanst, de banners heb ik ook uitgestanst uit de restjes papier die ik nog over had maar deze zijn voor een volgende keer. De dolly heb ik eerst licht met Brushed corduroy gedaan en dan hier en daar wat wax.


De dolly heb ik in twee gedaan en aan beide kanten een stuk gebruikt. door ze schuin over elkaar te plaatsen heb je extra opvulling. Vaak zit er bij of in design papier toch elementen die je kan uitknippen om hier en daar tussen te gebruiken. Hier en daar heb ik ook wat sisal gebruikt.


Deze klei mal is met de bruine verf gedaan. Als je wat de verf verdunt met water en je brengt hem aan kun je met een babydoekje of een droge doek makkelijk verf terug afnemen. Waardoor je dit kleurverschil krijgt.


Ik heb er voor gekozen om ook de lange mallen te gebruiken deze zie je niet zo vaak op kaarten dus misschien een ideetje.
Veel knutselplezier!

Heb je interesse in artikel klik op het fotootje.

Prima Marketing - In the Moment - 12x12 Inch Paper Pad Craft UK - Cards & Envelopes DL White Crea Time - Ribbelkarton bruin - 25 x 35 cm - 10 vel Cadence - Gesso acrylverf - wit


Art Glitter Glue - Dries Clear Adhesive 4oz/120ml Heffy Doodle - Foam Tape - 5mm / 3mm dik (10 meter) Studio Light - Essentials - Clear Stamp - Moederdag TekstenSizzix - Thinlits Die Set by Tim Holtz - Vault Boutique Paper Distresser - Tim Holtz CraftEmotions - Wax Paste Metallic - Rose Goud CraftEmotions - Wax Paste Metallic - Koper Distress Oxides Ink Pad - Brushed Corduroy Distress Oxides Ink Pad - Victorian Velvet Distress Oxides Ink Pad - Abandoned Coral Studio Light - Creative Craftlab Maart- Essentials - Cutting Die - Florals Sisal - 8 gram - Naturel Stamperia - Soft Clay White - Extra Light Finnabair - Moulds - Imaginarium Grungy Frames Prima Marketing - Moulds - Clock FacesPrima Marketing - ReDesign Clay Mould - Tulumn KeyholesPrima Marketing - ReDesign Clay Mould - Sicilian PlatesStamperia - Christmas Greetings - Allegro Paint Kit

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig. Voor alle moeders: Fijne moederdag allemaal, groetjes Betha