Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 28 mei 2024

Vintage X-mas

 Hoi,

Ook dit jaar is er weer de leuke challenge 12 Months of Christmas. Dit jaar ga je aan de hand van een kleurenpallet en/of een foto aan de slag. 

Voor de maand mei is dit het kleuren en de foto.


En om jullie te inspireren heb ik er 2 kerstkaartjes mee gemaakt.


Voor de eerste kaart  heb ik het Ivory Cardstock van Florence gebruikt en daarvan heb ik een stuk van 15 x 30 gesneden en gerild op 15 cm. Vervolgens heb ik van de voorkant een stuk van 15 x 13 cm weggesneden en dit vervangen voor een stuk accetate uit Vintage Christmas collectie van Jenine's Mindful Art collectie. 


Aan de rechter binnenkant heb ik een stukje design papier geplakt van 14,6 x 14,6 cm. Aan de binnenzijde zie je nog de plakstrook van het acetate zitten. Hier heb ik een dun strookje design papier overheen geplakt, zodat dit netjes is weggewerkt. De randjes heb ik van wat gesso voorzien voor een wat meer winterse look. 


En ook voor zijkant heb ik een st en hierop heb ik met wat structuurpasta Merry Christmas aangebracht wat op het mask stencil Winter Collage uit de Vintage Christmas collectie van JMA staat. 

Op de voorkant heb ik nog een leuke collage gemaakt met de plaatjes uit het Diecut blokje uit de JMA Vintage Christmas collectie. 



Nu ik toch lekker bezig was, heb ik gelijk nog een tweede kaartje gemaakt met de kleuren van deze maand. 

Voor de basis heb ik het restant van het Ivory cardstock van Florence gebruikt en hier ook weer een kaart van 15 x 15 cm gesneden. 

Ik heb nog een oude stans van Studio Light (SL-ES-CD70) in de vorm van een kerstboom. Deze stans is niet meer op voorraad, maar gebruik vooral wat je in huis hebt. 

De stans heb ik ongeveer in het midden van de kaart gelegd en deze door beide lagen van de kaart gestanst. De kerstboom heb ik ook uit het design papier gestanst, maar dan wel een maatje groter, zodat je een matlaagje krijgt. 


Op de foto voor het thema van deze maand is ook een want te zien. Ik had nog een setje van Stafil liggen met mini winter decoraties. En hier zit ook een setje met wanten. Deze heb ik los geknipt, omdat er maar 1 want in de opening past.

Op de want was 1 zijde bedrukt met een soort ijskristal. Met het mask stencil uit de JMA Vintage Christmas collectie en structuurpasta heb ik dat ook aan de andere kant van de want aangebracht. 



Voordat ik het design papier ging opplakken heb ik eerst aan de binnenkant van de kaart het touwtje van de want vastgemaakt met dubbelzijdig tape.



Vervolgens heb ik het designpapier opgeplakt.



En op de voorzijde heb ik met het mask stencil weer Merry Christmas aangebracht met structuurpasta. 


Voor het versieren van de kaart heb ik het Diecut blokje gebruikt en heb ik aan de voorzijde een leuke collage gemaakt en aan de binnenzijde heb ik nog een leuk hertje en knonijntje uit het Diecut blokje geplakt. 




En zo heb ik weer 2 leuke kerstkaarten klaar!


Ik hoop jullie hiermee geïnspireerd te hebben. Je kunt nog steeds meedoen met de challenge 12 Months of Christmas. Kijk voor alle opdrachten tot nu toe even in onze Facebookgroep.

Alle producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op onderstaande afbeeldingen te klikken.

Tot de volgende keer!





Geen opmerkingen: