Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 16 juli 2019

Jane Davenport Palette Pastels - Emmanuelle Colin

Ik heb mijn passie voor het inkleuren weer helemaal teruggevonden!! Ik was die eventjes een beetje kwijt. Ook mede door alle lichamelijke klachten kan ik natuurlijk gewoon veel minder doen, maar ik had mijzelf ook een veel te hoge druk voor het kleuren opgelegd. Ik wilde iets té perfectionistisch gaan kleuren, altijd maar spiegelen aan het werk van een ander wat er mooier uitzag. Daardoor kwam er een beetje een soort blokkade, vast wel herkenbaar voor jullie?

Totdat ik deze gave Palette Pastel setjes van Jane Davenport ontdekte. Dit zijn pastels in een leuke verpakking. In 1 doosje zitten 18 kleurtjes en er zijn 4 verschillende kleursetjes. 3 met "gewone" kleuren en 1 met Minerals, daarin zit een super gave glinstering. Deze is ook erg mooi om de achtergronden mee te maken.

Ik wilde als eerste eens voor mijzelf lekker gaan oefenen in het boek Coloriage Wild van Emanuelle Colin met deze pastels. En echt, ik was hier een uurtje mee bezig en ik had al een kleurplaat af!! Terwijl dit kleurplaten zijn van 20 x 20 cm en ik hier normaal gesproken echt dagen over deed. En was het resultaat er minder om? Nee absoluut niet, ik heb juist door deze Pastels leren loslaten dat het niet perfect hoeft en dat het resultaat dan soms juist nog veel mooier wordt.

Ik heb inmiddels al heel wat kleurplaten gedaan. Eerlijk toegegeven; omdat ik het toch leuk vind om de platen nog net iets meer accenten te geven en je dit niet met de Palette Pastels kunt doen omdat je gewoon met dikkere applicators werkt gebruik ik er ook potloden bij. Momenteel zijn de nieuwe Lightfast van Derwent een favoriet bij mij.

Hieronder de eerste 4 kleurplaten die helemaal zijn afgerond:







Voor de achtergrond gebruik ik veelal het set met de Minerals Eyes kleuren, hierin zitten erg mooie kleuren voor de schaduw en ik houd wel van een glimmertje op de achtergrond. Dit breng ik vaak aan met een tool van de PanPastels omdat je dan iets grover kunt werken.

Daarna kun je nog over je achtergrond gaan stempelen, wat fran-táge er overheen strooien, wat Nuvo Drops verwerken etc. Je kunt het afwerken naar eigen idee.

Ik heb ze allemaal op een stuk Kraft Cardstock geplakt omdat ik er uiteindelijk een kleurboek weer van wil gaan maken zodat ik later er lekker weer doorheen kan bladeren. Ik moet alleen nog even bedenken op welke manier ik dat ga doen, dat komt tzt wel.

Als je klaar bent met je kleurplaat moet je overigens niet vergeten om even te fixeren met een Fixatief om dat de pastels anders af blijven geven. Het is een poeder en dat veeg je anders van je kleurplaat af.

Wil je nou zien hoe het inkleuren werkt? Ik heb dit al tijdens een LIVE uitzending laten zien:




Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer wat inspiratie kan geven. Ik wil jullie allemaal weer ontzettend bedanken voor jullie bezoekje en de lieve reacties die jullie steeds achterlaten.



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

PRE-ORDER 4 - Jane Davenport - Pastel Palette Set - Mineral Eyes PRE-ORDER 4 - Jane Davenport - Pastel Palette Set - Birthday Suit PRE-ORDER 4 - Jane Davenport - Pastel Palette Set - Lit Up PRE-ORDER 4 - Jane Davenport - Pastel Palette Set - ChilledPRE-ORDER 4 - Jane Davenport - Baton Blenders - Dual Foam Tip Applicators Kleurboek - Coloriage Wild door Emmanuelle Colin - deel 3  Kleurboek - Coloriage Wild door Emmanuelle Colin - deel 2  Kleurboek - Coloriage Wild door Emmanuelle Colin - Deel 1 PanPastels - Tools - Soft Knife & Covers Pointed no.4 PanPastels - Tools - Soft Mini Applicators 12pc Fixative Spray - 500 ml Derwent - Lightfast - Blik 72 potloden

4 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi!! Groetjes Betha

Marijke zei

Super mooi en zeker de moeite waard om ook eens te proberen! Groetjes Marijke.

stato zei

get redirected here replica ysl bags you can check here replica ysl bags click here to read cheap designer bags replica

shyshour zei

b5t59e0o14 w1t30d4s32 j3k41t5s32 h6s78h5s85 l8g66g2g84 k3e66j7l87