Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 9 juli 2019

Mini Album


Het (TE) Gekke Bekken Boekje 


Hai, Leuk dat je er bent. Ik zal hieronder uitleg geven hoe ik dit superleuke boekje heb gemaakt. Onder aan deze pagina zie je welke materialen ik heb gebruikt. Door erop te klikken kom je direct bij de webwinkel van Hobby Vision. Veel plezier!

Met de stansmal van Studio Light heb ik eerst een paar keer de grootste stans uit wit papier gesneden en 1 keer uit gekleurd papier (Maja Design de Denim collectie). Met de andere stansen heb ik papier gestanst van dezelfde collectie van Maja Design. De basis is gelegd.



De voor- en achterkant had ik gelijk gemaakt. De voorkant heb ik eerst bewerkt met Structuurpasta en de achterkant met gesso en een stippenstencil. Toen dat droog was heb ik met de blauwe watercolor van Daniel Smit de voor- en achterkant geverfd. De kleurverschillen krijg je door de kleuren met veel pigment op te zetten en hier en daar te mengen met water.

De pagina’s aan de binnenkant heb ik beplakt met het overige gestanste papier en daarna kon ik los gaan met de foto’s.



Tijdens een leuke avond weg met mijn man hebben we allemaal gekke bekken foto’s gemaakt; ideaal voor een boekjeJ Ik heb de foto’s gemat met de Denim papierlijn. Ook nog wat zwart- en tissuepapier gebruikt, waarbij ik het witte tissuepapier met de black soot van distress oxide inkt heb bewerkt met een brayer.

De voorkant heb ik afgemaakt met wat touw, bloemen en embelishments van finnabair en de cabochons (glazen druppels) heb ik de voorpagina verder aangekleed. Je kan dit zo gek maken als je zelf wilt.

Op de eerste pagina, heb ik met de stencil van Aga en glitterpaste (zwart) de druppels gemaakt. Ik vind deze stencil echt supergaaf. De rechterkant deze pagina heb ik rustig gehouden door de achtergrond met gesso en een halve doiliestencil te gebruiken.



Tijdens de facebook live van Ilse Kleijer heb ik een shakertag gemaakt. Ik heb wat witte naaigaren om de foto heen gedraaid en daar met wat pailletten die ik ook in de shakertag heb gebruikt verder gepimpt. Met de gestanste bloemen, swirls en blaadjes (die ik ook met de blauwe waterverf van DS heb geverfd) heb ik de achterkant van de shakerpocket gemaakt. De kern van de bloemen heb ik met een NUVO dropje gemaakt. Zo leuk dit!



Het hele boekje door heb ik veel gestanste bloemen, swirls en blaadjes gebruikt en deze geverfd met de watercolors van DS (mengen). Ook heb ik de blaadjes en bloemetjes verder versiert met nuvo (stone) drops. Ze steken ook een beetje uit het boekje, maar dat maakt het speels en gezellig. Ik hou daarvanJ





Op de een na laatste pagina heb ik een stencil gebruikt met hexagons en met gesso op het donkerblauwe papier gesmeerd. Toen dat droog was heb ik met een achtergrond stempel van Masterpiece gestempeld en een groot woord en een button gebruikt. Het geeft wat rust in het drukke geheel.




De achterkant ik heb ook gestempeld met de stempel van Masterpiece en met witte en gouden verf gespetterd. Een superleuk quote maakt het geheel af. De leuke stans aan de zijkant met de cheffrons is van Elizabeth Craft Design.



Het is een genot om zo’n boekje te maken. Ik heb er meerdere dagen over gedaan, omdat ik met meer dingen bezig ben. Maar dit is prima in een of twee avonden te maken.

Hieronder de lijst met producten die ik heb gebruikt. Als je op het plaatje klikt dan kom je direct op de juiste pagina in de webwinkel. Handig hè?

Veel groetjes, Edith






 https://www.hobbyvision.nl/nl/detail/2074102/studio-light-cutting-mal-essentials-ticket-nr-118.htm



4 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi boekje! Groetjes Betha

Edith zei

Dank je wel Betha!

Judith zei

Super leuk gedaan en leuke idee/tip ook.
Groetjes van Judith

Chrisje zei

heel mooi Edith