Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 21 maart 2021

Facebooklive - Slimeline kaart met Distress Oxide inkt en Craft 'O Clock met Lisanne

 Hallo allemaal,

Even geleden was ik in onze Facebookgroep live.
Tijdens deze live uitzending maakte ik een Slimline kaart. 
Voor de basis gebruikte ik een stansmal van Nellie Snellen. Deze heeft ook mooi stitch randje.
De basis heb ik gestanst uit watercolour papier van Florence want ik ga hierop met inkt.


Allereerst maakte ik een achtergrond met de Distress Oxide 'Crushed Olive' en 'Brushed Corduroy'.
Dit doe ik met een blending brush. Hiermee kun je de inkt heel geleidelijk verdelen. Met wat water te sprayen over de achtergrond gaat de Distress Oxide inkt oxideren. Dit geef een heel leuk resultaat.
Vervolgens ben ik met mask stencils en dezelfde Distress Oxide kleuren de achtergrond gaan opbouwen.


Van het designpapier 'Faded Memories' van Craft 'O Clock heb ik stukken gescheurd en de randen beinkt met Distress Inkt Ground Espresso.
Deze stukken heb ik op mijn achtergrond geplakt.
Vervolgens heb ik met prachtige stempels van Tim Holtz en Distress Archival Inkt mijn achtergrond bestempeld. Dit stempelen dit ik pas nadat ik de stukken designpapier opgeplakt had, hierdoor zorg je voor overloop in het geheel. 


Als laatst heb ik fotolijstjes gemaakt van de kleine vierkante stansen van Nellie Snellen.
Dit stanste ik ook uit watercolour papier. Deze kleine vierkanten heb ik in de Versamark ink geduwd.
Hierover komt Distress Embossing Glaze 'Walnut Stain'.
Daarop heb ik leuke foto's geplakt uit de Vintage Photo Set van Craft 'O Clock. 
Als laatst heb ik wat Turn Mounts vast gemaakt met splitpennetjes. Nu lijkt hiermee de lijstjes vast zitten.
Als allerlaatst heb ik de kaart gemat op zwart cardstock.


Het is een keer een andere combinatie met designpapier en Distress Oxide inkten, maar toch ook wel erg leuk. 
Je kan hiervoor ook restjes papier gebruiken die te klein zijn voor een kaart etc. 
In ieder geval hoop ik dat jullie weer wat ideetjes hebben gekregen.
Bedankt voor het lezen en tot een volgende keer!

Liefs Lisanne 

Wil je de live uitzending nog eens terugkijken? Dan kan dat via ons YouTube kanaal.