Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 24 maart 2021

The Prince and the Frog

Hoii allemaal!

Ik mag jullie weer een creatie laten zien. 
Deze keer ging ik aan de slag met The Storybook Collection van Elizabeth Craft Design.
Het leuke aan deze collectie is dat je een eigen verhaal kan maken.
Bij deze collectie zitten verschillende figuren en accessoires die het sprookjesachtig maken.  


Allereerst heb ik een stuk Soft Finish Cardstock gesneden van 13 cm x 17 cm.
Het fijne aan dit cardstock is, is dat één kant glad is en de andere kant heeft een structuurtje.
Daarnaast is dit papier ook heel fijn om zelf op kleur te brengen.
Daar startte ik ook mee, ik maakte namelijk lucht met wolken.
Hiervoor is een handig mask stencil van Lawn Fawn. Daarbij gebruikte ik Tumbled Glass Distress Ink.


Dit deed ik tot ongeveer 3 kwart van het papier, want ik ga straks grasranden maken die over de wolken heen vallen.  Voor de grasranden gebruikte ik ook een stansmal en Distress Ink Mowed Lawn.
Deze stansmal is een no end mal. Dit wil zeggen dat je zelf de hoogte van je gras rand kan bepalen, zoals je op de foto kan zien.


Voor ik de grasranden ga op plakken, maak ik de figuren die op mijn kaart komen. Naar aanleiding hiervan kan ik de hoogte van mijn grasranden aanpassen.
Allereerst maakte ik de kikker. 
Ik gebruikte hiervoor de Distress Ink: Twisted Citron, Crushed Olive, Barn Door, Fossilized Amber en Black Soot.
Het waterplasje heb ik gekleurd met Mermaid Lagoon Distress Ink.


Dan de prins... Hij is een prinselijke ridder geworden. 
Bij de Storybook Collection zit ook een ridder. Ik gebruikte de helm en het zwaard bij de prins.
Want jullie zien vast wel zijn kroontje op zijn helm staan, een echte stoere prins. 
Voor de prins gebruikte ik de Distress Ink kleuren: Gathered Twigs, Ground Espresso, Vintage Photo, Tattered Rose, Worn Lipstick, Black Soot, Fossilized Amber, Blueprint Sketch, Mermaid Lagoon, Hickory Smoke en Weathered Wood.
Jullie lezen nu vast wel dat ik van verschillende kleuren houd hihi.
Je hoeft natuurlijk niet zoveel verschillende kleuren te gebruiken.


En dan opplakken maar.
Ik heb een beetje gekeken naar waar ik alles wil hebben, wat staat leuk en wat vind ik leuk.
Zo kwam ik er op neer dat de kikker en de prins een plekje hadden gekregen


Er bleef alleen één kaal plekje over.
Hier heb ik nu een tekst en bloem geplakt.
Ik heb de kaart gemat op zwart cardstock.



De kroontjes heb ik iets luxer gemaakt met een Starburst pen van Gelly Roll en de zon met de Wink of Stella clear.
Ik hoop dat jullie een idee hebben gekregen van de opbouw, alle kleuren hihi en de super leuke Storybook Collection.
In iedergeval heel erg bedankt voor het lezen!

Liefs Lisanne 


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl .Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht. 
Alle gebruikte Distress Ink kleuren zijn: Black Soot, Twisted Citron, Crushed Olive, Barn Door, Mermaid Lagoon, Tea Dye, Mowed Lawn, Tumbled Glass, Fossilized Amber, Picked Raspberry, Ground Espresso, Gathered Twigs, Vintage Photo en Blueprint Sketch

        
   
  

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel leuk! Groetjes Betha

Nynke zei

Prachtig! Wat zit er een werk in zo'n tafereeltje, maar het resultaat is er ook naar!
Groetnis Nynke