Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 31 mei 2021

Facebooklive - stempelen met Marianne Design met Janet

                                                                          Hallo allemaal,


Op vrijdag avond 7 mei heb ik tijdens een live uitzending dit soort kaarten gemaakt met de Marianne Design Silhouette stempels. Ook heb ik hierbij diverse soorten inkt en verf laten zien die je er bij kan gebruiken. Dus er is misschien altijd wel een medium wat je in huis hebt.


De stempels zijn dus dichte "blokjes" waar je inkt of verf op kan doen en dan er mee stempelen.
Je kan ze als een soort mini gelly plate gebruiken. Wat jij maar leuk vind om er mee te doen.

De linker kaart heb ik gedaan met verf. Ik heb het grootste rechthoek gekozen en er Dina Wakley verf op gedaan. Met een brayer heb ik het iets uitgerold en ben er mee gaan stempelen.
Toen heb droog was heb ik er met zwarte Versafine Clair inkt de silhouette flower op gestempeld, eveneens van Marianne Design. Een tekst er bovenaan en je hebt heel simpel een leuke kaart.

De tweede kaart heb ik gedaan met de nieuwe inkten die we nu verkopen. De IZInk
Dit heb ik op de rechthoekjes gedaan en er mee gestempeld. Heel simpel maar zo leuk.
Om de stempel afdrukjes nog met een fine liner wat zwarte streepjes gezet zodat de rechthoekjes nog meer uit komen. Als laatste nog de silhouette flower er op en een mat kaart er onder.

De derde, die heb ik weer met verf gedaan. Dit is de Dylusions verf. Net als de eerste kaart heb ik het op, in dit geval, de lange stempel gezet en uitgerold. Daarna er mee gestempeld in wat bij elkaar passende kleuren. Ook hier weer de silhouette flowers er op en een tekstje

De derde is de kaart van de live uitzending.
Nadat ik allerlei mogelijk heden had laten zien ben ik met de laatste kaart verder gegaan en hem af gemaakt. Daarop zit Distress Oxide inkt in Vintage Photo en Faded Jeans. Dit heb ik op de blokjes gedrukt en er een beetje water over gesprayd. Daarna ben ik er mee gaan stempelen. Het water activeert de Distress Oxide een beetje en krijg je hele leuke afdrukjes.

Ook daar weer een silhouette bloem op en een tekstje.

En wil je het nog een keer terug kijken, dat kan je hier doen: