Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 21 juni 2022

Dubbele pilaarkaart met Ocean Wonders van Amy Design

 Hallo,

Ik heb weer een blog voor jullie met in stappen de uitleg van een kaart.
Ik zag deze op YouTube bij Iced Images 
en heb zelf de cm berekend zodat je oa de nieuwe lijn van Amy design kunt gebruiken.
Deze kaart past nu in een 16-16 cm enveloppe.

Ik noem hem de dubbele pilaarkaart.




Allereerst de 'bouwtekening'


Je het nodig;
Cardstock
2 maal 20-15 cm (pilaren)
1 maal 11,5-15 cm (achterkant)
1 cirkel doorsnede 9 cm

Designpapier
2 maal 3,5-14,5 cm  (zijkant pilaren)
2 maal 1,6-14,5 cm (voorkant pilaren)
1 maal 7,5-14,5 cm (achterkant)
1 cirkel doorsnede 8,5 cm ( is leuk met tekst)

Je rilt de stukken cardstock van 20-15 cm op lange zijde op
2-4-6-8-12-14-16 en 18 cm
Van beide uiteinden snijdt je daarna ongeveer 2mm af,
dit doe je zodat pilaren beter vouwt.
En je plakt tape op beide uiteinden.

Dan plak je de pilaren als volgt in elkaar.
ik vind het handig om de vouwen naar rechts te bewegen met plakken,
die kant op gaat je kaart ook plat de enveloppe in.
(Let op binnenste deel pilaar nog geen lijm aan doen, komt later)


Dan kan de achterzijde ertegenaan geplakt worden.
Vouw de pilaren nu plat en plak met tape de achterzijde ertegenaan. 



Dan kun je nu het designpapier erop plakken.


Dan pak je je cirkels en plak ze op elkaar.
Ik vond het leuk om voor de kleine cirkel
de tekst cirkels van deze lijn te gebruiken.

Deze cirel komt geklemd tussen de opening van de pilaren.
Plak vast met tape en natte lijm,
dan kun je namelijk nog schuiven.

 

Vouw de kaart weer naar rechts zoals hij ook in de enveloppe komt.

Je kunt de kaart zo verder versieren maar ik heb er nog een doorkijk opgemaakt.

Daarvoor heb je een cirkel nodig van max 11 cm doorsnee
en daar stans je een cirkel uit van 8,5 cm doorsnee.
Zo heb je precies de doorkijk.
Plak deze voor op de pilaren.
Op deze cirkelrand kun je nu leuk vanalles plakken.


Nog een ander voorbeeld




Dan heb ik dit model ook nog uitgedacht in slimline formaat.
Alle maten blijven gelijk op lengte kaart na.
( maat cardstock in breedte hetzelfde en de rillijnen ook )
Lengte van het cardstock wordt 20,8 cm (ipv 15cm)
en dat van het designpapier wordt 20,3 cm (ipv 14,5cm)

Hier een voorbeeld in hele andere stijl dan de Ocean Wonders,
deze kaart past in een A5 enveloppe


Ik hoop jullie geïnspireerd te hebben om zelf ook aan de slag te gaan.
Deze lijn van Amy design is echt super leuk.


Door op het plaatje te klikken kom je bij het artikel in de webshop van Hobbyvision





 

 
 





5 opmerkingen:

jackelien zei

Wauw prachtige creatie.
Groetjes Jackelien

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Wilma zei

Wát 'n kaarten Susan, wat heb je dit weer knap gedaan! Echt weer helemaal super! Dit zijn de echte 'Susan creaties.' 🙂
Nog een fijne dag.
GROET, Wilma

Cobie zei

Prachtige kaarten!
Groetjes Cobie

Anoniem zei

Oooh wat word ik blij als ik deze kaarten zie
Heel veel dank voor de uitleg ❤️❤️❤️🥰🥰🥰