Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 9 juni 2022

Hexagon Towercard

Hallo allemaal,

Ik zoek graag op YouTube naar kaartmodellen, jullie ook?
Ik vind bij Iced Images momenteel de leukste.
Zij werkt met inces maar die zijn heel makkelijk om te zetten naar cm.
Ik pas de maten dan aan naar onze maten enveloppes.
En ik ben van de drukkere kaarten, dus de basis
komt van de filmpjes en het pimpen komt van mezelf.

Deze keer werk ik voor jullie de 
Hexagon Towercard uit.
(Met als extra een kaart met de restjes)



Dit is het patroon, die heb je 3 keer nodig


Dus drie stukken cardstock van 15.7-14.6 cm
Deze rillen op zijde 15.7 cm op 7.8 cm (is midden)
Aftekenen op zijde 14.6 cm op 7.3 cm (is midden)
Dan op 3.9 cm vanuit de hoeken aftekenen
en die lijn dan wegsnijden, zo krijg je de hexagonvorm.
(deze keer de restjes niet weggooien, je leest verderop waarom niet)


Hier komen stukken designpapier op.
Je hebt nodig;
6 maal 14.2 cm-7.5 cm
Deze teken je op lange zijde af op 7.1 cm (is midden)
en vanuit de hoeken op 3.9 cm
ook hier snijdt je weer weg, tussen beide punten.
(ook deze restjes niet weggooien)


Het designpapier kun je opplakken op alle zijdes.
Dan kun je daarna de drie hexagons aan elkaar lijmen.
Een in het midden en aan beide kanten komt een hexagon.
De twee aan de zijkant niet aan elkaar plakken.


Dan heb je een cirkel of ovaal nodig met doorsnede 7 cm.
Je hebt een strook nodig van 1,5 cm, de maat van je ovaal/cirkel + 3 cm.
Dat is dus 1,5-10 cm in mijn geval.
Plakrandjes rillen op 1,5 cm aan beide zijde.
Dan plak je de cirkel/ovaal in het midden op de strook
en de plakrandjes in het midden van de voorste hexagon.


Nu kun je verder lekker gaan pimpen en heb je weer 
een leuk model kaart die in een enveloppe van 16-16 cm past.



De restjes mocht je niet wegdoen schreef ik eerder.
Daar maak je een superleuke andere kaart mee.


Snijdt de matlaag op maat op het cardstock en leg ze zo neer dat je een 
diamant vorm krijgt.


In het midden een cirkle of ovaal en
tadaa, ook deze kaart past in een 16-16 cm enveloppe.


Dit was mijn proefmodel
(toen had ik de restjes niet bewaard, helaas)





Bedankt weer voor het bekijken van mijn blog 
en mocht je de kaart ook maken,
zet hem dan in de groep van Hobbyvison op FaceBook.


Hieronder de linkje snaar de gebruikte materialen.
Klik op de foto en je komt in de webshop.
(niet al het designpapier wat ik gebruikt heb is er nog maar je snapt dat dit 
met elk willekeurig designpapier gedaan kan worden)


 

  

   
     


6 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Anoniem zei

Wat mooi en leuk model

Anoniem zei

Geweldige kaarten.

Wilma zei

Prachtige kaarten heb je gemaakt Susan! Ziet er heel mooi, maar toch ook ingewikkeld uit... Heel knap gedaan!
Alvast een mooi weekend gewenst.
GROET, Wilma

Riet zei

Leuk gedaan zo….top…….

scraphobby zei

Ziet er mooi uit bedankt voor het delen