Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 17 juni 2022

Facebooklive - Art journal pagina met Distress Oxide Sprays

 Hallo allemaal,

Op 11 juni 2022 heb ik een live uitzending verzorgd bij Hobbyvision.
Deze keer ging ik aan de slag in mijn art journal, wat al weer even geleden was, maar zo leuk om te doen. 
Voor deze pagina begon ik met stukjes collage paper op te plakken met collage medium (Mod Podge of Liquitex kan ook).
Collage paper lijkt op rice paper alleen heeft collage paper een gladde bovenkant. Dit zorgt ervoor dat we straks heel leuk kunnen sprayen. 
Ik doe alleen lijm aan de onderkant van het collage paper.


Dan begint het sprayen. De Oxide spray is gemaakt om verschillende laagjes op te bouwen want er zit een pigment in. Het is hiervoor wel belangrijk om elk laagje goed te drogen met een heattool. 
Ik begon met het sprayen van water op de pagina's en vervolgens hierover heen Distress Oxide Spray 'Twisted Citron en Mowed Lawn'. Let er bij deze sprays op dat je vooraf het flesje goed schut.
Deze laag even goed droog föhnen met de heattool. 


Wat ik toen deed is een bescherm laagje opbrengen door een mask stencil heen met de Distress Micro Glaze. Deze glaze zorgt ervoor dat jij op de plek waar jij dit smeert niks komt. Hier mee creëer je dus een heel gaaf effect. Ik deed dit met een cijfer mask stencil. Hierover heen gebruikte ik de kleur Pumice Stone.
Ook nu weer goed drogen (de Glaze trekt nu ook in het papier en blijft er niet meer als laagje op).
Dezelfde stap heb ik nog een keer herhaald met een andere mask en de kleur Broken China.


Om nog wat meer de achtergrond te vullen heb ik gestempeld met wat achtergrond stempels met bruine en zwarte Distress Archival Ink. 
Ook heb ik op een aantal plekken met een mask stencil, een dabber en Versamark een patroontje aangebracht. Hierover heen heb ik Broken China Distress Embossing Glaze gestrooid. Dit is een transparante embossing poeder. 


Wat ik ook nog gedaan heb is op een aantal plekken rub-ons aangebracht. Dit moet je op een goed gedroogde ondergrond doen anders blijft het niet plakken. In de uitzending zie je wat er gebeurt als de ondergrond niet goed droog is haha. 
Als laatst heb ik nog wat leuke vogeltjes gestanst van Tim Holtz en ook voorzien van Distress Embossing Glaze 'Walnut Stain' en Fossilized Amber'. 
Hierbij plakte ik nog wat vintage plaatjes van Tim Holtz. 

Denk je nu, wat een ingewikkeld verhaal, kan ik dit nog eens zien? Ja zeker kan dat. 
Hier kan je de video nog eens bekijken: 

Denk je nu, waar in de webwinkel kan ik die leuke plaatjes vinden, of de leuke kleurtjes spray?
Dan kan je hier alle gebruikte materialen vinden: 


Bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs Lisanne