Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 25 maart 2023

Feelings of Freedom

Hallo allemaal,

Vandaag weer een post van mij met een patroontje van een blokjes vouwkaart.
En misschien heb je de onderste foto al op FB gezien, maar dat was toen ik de 
kaart half af had en even wilde showen waar ik mee bezig was.


Ik heb er ook even een doosje Oxide inkt bij gelegd, want ik vind zelf de Saltwater Taffy er erg mooi bij passen qua kleur. 
 Oke, nu de kaart: 


De voorkant heeft een overslag waar ik weer een kleinere kaart op heb gemaakt.
Alles heb ik voorzien van een mooie rand. En alles is van de Feelings of Freedom lijn van JMA.


De overslag heeft aan de achterkant een lintje, en ook de achterkant van deze kaart heeft een lintje. 
Zo kan de kaart mooi gesloten worden.


En dan de binnenkant.
In het midden heb ik een soort van blokjes gemaakt.
Dit doe je door de kaart te rillen, in te snijden en dan om en om vouwen. 
Maar ik zal dat zo beter beschrijven met de maten erbij.


In het midden heb ik daar weer een strook op gemaakt met wat plaatjes uit het elementen boekje.


Rechts heb ik bovenin nog een klein plaatje met een mini paperclip vast gemaakt.


En aan de linkerkant zie je de achterkant van de overslag. Ook die heb ik van
designpapier voorzien.

De basis van deze kaart is jeans blauw cardstock met daarop Sugar beet 2928-026 cardstock.

Dan de beschrijving.

Snijd een basis van 15 cm x 30 cm.

Ril deze op 8 - 10 - 12 - 18 - 20 - 22 cm ( je rillijn is 15 cm )

teken nu tussen de tweede en de derde en de 4de en de 5de rillijnen om de 2.5 cm een hulp lijntje van links naar rechts. Snijd deze in. Zie tekening:
De rode lijnen snijd je dus door.


 Dan ga je alles voorzien van designpapier.
Ik heb zelf de bovenste, de derde en de vijfde beplakt met strookjes van 10 cm breed. Dus ook over het middelste deel. Dit maakt het allemaal wat steviger.

Daar overheen plakte ik in het midden er weer een strook overheen van 5.5 cm B 14.5 cm H.
De kleine blokjes heb ik niet bekleed.

Als je dit klaar hebt, kan je de kaart vouwen.
Je duwt dan het 2de,   4de en 5de blokje naar buiten en de andere naar binnen. Dit doe je met beide rijtjes blokjes.

Dan vouw je de kaart dicht. Dit doe je door het rechterdeel naar binnen te vouwen op de lange rillijn. Dan de linkerkant daar overheen.

Plak nu een lintje op de linkerkant en plak daar een stukje cardstock overheen 
van ongeveer 12 cm B x 8 cm hoog.

Plak aan de achterkant ook een lintje. Plak daar nog even weer een designpapier overheen zodat die ook weer netjes is weg gewerkt.

En nu lekker alles versieren!!

Veel plezier er mee,


Klik op het plaatje om bij de Feelings Of Freedom lijn te komen in de webwinkel.



    

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Lea Paige zei

Ik wil iedereen hier die op zoek is naar een lening aanraden om contact op te nemen met de heer Pedro en zijn leningmaatschappij om een lening te krijgen tegen een zeer laag tarief van 2%, ik ben zo dankbaar omdat ik nu een bedrijfseigenaar ben met 5 werknemers die werken in mijn bedrijf.
Neem nu contact op met Pedro via e-mail om toegang te krijgen tot uw lening. peddroloanss@gmail.com.