Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 5 maart 2023

Remember Moments

 Remember Moments.

Met Pan pastels, Craftemotions en ZigClean markers.


Hoi allemaal,
Deze keer aan de slag gegaan met de pan pastels om de achtergrond te maken. Super leuk om te doen en makkelijk aan te brengen. Bij deze ik ben geen expert in Pan pastel dit is gewoon hoe ik deze heb gemaakt.
Deze is aangebracht met een speciale spons voor Pan pastels. Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
430.8 Magenta Tint
380.1 Red Iron oxide dark
012 Pearl Medium
430.5 Magenta


Dit is mijn opstelling. Vergeet geen keukenpapiertje of iets dergelijks om op je project te leggen als je je papier bv tegenhoud. Vingerafdrukken of vegen zie je wel. Het is een beetje zoals stoepkrijt als je als kind met deze hebt gespeeld weet je wel wat ik bedoeld, as je er door veegde gingen je handen ook lekker vol. 



Dit is het eerste laagje met de magenta tint 430.8 niet alles hoeft bedekt te zijn je zal voelen dat het wel makkelijk afgeeft op het papier. Ik gebruik meestel voor achtergronden deze van craftercompagion. Als je een mooi project wil maken dan raad ik pastelmat aan, maar oefenen kan je gerust op dit papier doen.


De tweede kleur is Magenta 430.5 deze lijkt op foto heel fel maar dit is niet zo. Gebruik ook niet te veel met een keer het is een beetje zoeken naar de juiste hoeveelheid wanneer er veel pastel op je papier ligt heb je voor dit project teveel gebruikt.


Je kan er ook met stencils op dus deze van Lavinia genomen. Gebruik niet veel Pastel voor dit je zult merken dat het korrelt anders zeg maar en niet te hard drukken.


Dit is met de stencil en de Red Iron Oxide Dark 380.1. Je kan het zo laten of zoals ik het ga doen wat dempen zeg maar.


Hier zie je het verschil al je er de Pearl Medium 012 over dept. Niet wrijven ik wil de hardheid wat verzachten omdat ik de ingekleurde bloem als blikvanger wil en niet mijn achtergrond.


Als je klaar bent gebruik ik voor kaarten een fixatie zodat het niet afgeeft zeg maar. Je kan het ook tussen je laagjes door gebruiken maar dan kun je niet meer blenden. Daarna als het goed droog is heb ik lichte elementjes gestempeld en witte embossingpoeder gebruikt. Verder heb ik met een tekst stempel met de Versafine Clar Fallen Leaves wat gestempeld.


Voor de bloemen heb ik de stempel van CraftEmotions gebruikt De Blossom Magnolia en ingekleurd met de zit markers. Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
083 Lilac
081 Light Violet
082Purple
046 Mid Green
043 Olive Green
062 Dark Brown
De afbeelding is gestempeld met Disterss Inkt Antique linnen.



Met de Zig Clean markers is de werking hetzelfde als anders water verven zeg maar. Laagje over laagje opbouwen tot je tevreden bent.


Als afwerking heb ik een klein rechthoek gestanst omdat ikzelf vond dat de bloem anders niet echt uitkwam. daardoor heb ik er een kleine shaker van gemaakt. Door het geheel wat hoger te zetten vond ik dat er meer diepte en balans in de kaart kwam. De tekst is uit een sticker boekje van Jenine. En als laatste gespetterd met een witte Posca pen.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen het is niet altijd makkelijk om iets uit te leggen in tekst. Maar het is zoals vele mediums gewoon proberen. Het voordeel van Panpastel vind ik toch dat je van licht naar donker kan en ook van donker naar licht, je kunt er heel veel kanten meer op.
Hopelijk hebben jullie er een beetje inspiratie door gekregen en gaan jullie ook aan de slag!
Veel knutselplezier!

Vind je een product leuk klik dan op het fotootje dan kom je op de juiste plaats in de webwinkel terecht.






Crafter’s Companion - White Multi-Purpose Stamp Cardstock - A4 / 60 velDistress Inkt - Mini - Antique Linen Stempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Fallen Leaves 








Lavinia - Mask Stencil - Stone Studio Light - JMA Collection - Write Your Story - Clear Stamp - Inky NotesStudio Light - JMA Collection - Write Your Story - Clear Stamp - Script & Stitches Clearstamp - CraftEmotions - Dimensional stamp A5 - Bloesem - Magnolia 


2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig, ik kleur tegenwoordig ook weer met Pan Pastel, geeft een prachtig effect vind ik. Groetjes Betha

lagrou cindy zei

Hoi Betha, super om te horen dat je ook met pastels aan de slag bent!