Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 15 maart 2023

Kastje met Lavinia

Hallo allemaal,

Dit keer een post met mijn favoriete stempelmerk Lavinia.
En weet je wat ook zo leuk is, deze maand ben ik daar gastdesigner.
Dus je kan op diverse media creaties van mij tegen komen ;)
Of misschien heb je er al wat gezien.

Maar nu eerst deze post.
Ik heb zelf een kastje gemaakt van grijsboard karton met twee laadjes.
Hierin wil ik mijn flesjes Stickles ( glitterlijm ) in gaan bewaren.


Als eerste heb ik grijsboard gesneden met de volgende maten.
3 delen van 10.4 cm x 23 cm.
Vanaf de bovenkant gemeten heb ik het in vakken verdeeld met wat potlood lijntjes.
Deze komen op 10.4 cm en op 20.8 cm. 
De onderste is dan nog 2 cm.

De delen zoals ze op de foto hierboven staan afgebeeld liggen zo dat het linker deel de linker zijkant van het kastje wordt en de rechter de rechter zijkant.
Het middelste deel is dus de achterkant van het kastje.
Lijm de buitenste delen OP de achterkant.


Dan snijd je twee delen van 9.5 cm x 10.5 cm 


Deze twee delen plak je er tussen OP de hulplijntjes.


Dan snijd je de bovenkant. Hiervoor was ik 10.8 x 11 cm nodig.
Maar meet het even na, mocht je het ook gaan maken.

Daarna heb ik om het gehele kastje nog grijsboard geplakt wat aan de voorkant iets uit steekt.
Nu is het kastje lekker stevig.


De laadjes heb ik vergeten op de foto te zetten.
Maar hiervoor neem je de volgende maten grijsboard:
10 x 10 cm voor de bodem.
10 x 9.8 voor de twee zijkanten
10 x 10 voor de voor en achterkant.
( MEET DIT EVEN NA WANT HET KAN ZIJN DAT JE KASTJE NET IETS ANDERS IN ELKAAR IS GEPLAKT.)

De binnenkanten van de laadjes heb ik verstevigd met strookjes karton van 9 x 3 cm die ik in de hoeken heb geplakt.

Daarna heb ik het hele kastje in de witte gesso gezet.


En voor de voorkant heb ik een tafereeltje gemaakt die ik in tweeën heb 
gesneden zodat de laadjes open kunnen. 
Op de voorkant heb ik er ook nog kleine knopjes op gemaakt als handvaatjes.


De linker zijkant heeft ook een tafereeltje.
Ik heb wel alles zoveel mogelijk in dezelfde kleurtinten gehouden.


En de rechter zijkant.


En Lavinia heeft ook snijbestanden voor b.v. een Cricut snijmachine.
Hiermee heb ik het konijntje gemaakt die ik twee keer heb gesneden 
met daartussen een stukje mica wat langer was dan het konijntje.
Het onderste stukje mica wat nog onder het konijntje uit stak heb ik door een stukje
aquarel papier gedaan. Dit aquarel papier heb ik met dezelfde kleuren groen gesprayd 
als wat ik voor de tafereeltjes heb gebruikt.


Hier nog even de zijkant van het kastje.


En de voorkant.


En nogmaals de zijkant.


En dit is het snijbestand. 
Dit is dus de bovenkant van het kastje.
Om het konijntje Pip heb ik nog diverse bloemen en prutjes geplakt.

Zo, dit was een hele lange post, maar ik hoop dat je het weer leuk vond.
Wat betreft de tafereeltjes, daar heb ik al diverse live uitzendingen over gegeven, dus
dan zou je even op ons YouTube kanaal kunnen kijken.
Dat kanaal kan je hier vinden

Ik kan niets anders meer schrijven dan, 
graag tot een volgende x,



    

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat geweldig mooi en knap gemaakt! Groetjes Betha

Angélique zei

Geweldig, wat een plaatje! Een kastje om bij weg te dromen, super!