Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 22 april 2024

12 Months of Christmas - maart 2024

 Hoi,

Het is volop lente en toch ga ik jullie vandaag inspireren met een kerstkaart. Deze kaart heb ik gemaakt voor de 12 Months of Christmas challenge. Iedere maand wordt er een kleurenpallet bekend gemaakt met een foto en dan is het de bedoeling dat of iets uit het kleurenpallet kiest of iets uit de afbeelding. Beide mag natuurlijk ook!

Het is maar goed dat het voorlopig nog geen kerst is, want ik loop nu al een klein beetje achter. Dit is nl het kleurenpallet van maart 2024.



En dit is de kaart die ik met dit thema heb gemaakt. 


Voor deze kaart heb ik gewerkt met het papier Christmas Spectacular van 49 And Market. De kleuren passen perfect bij het thema van maart.  

Voor de basis van deze kaart heb ik rood cardstock van Florence gebruikt en deze op 15 x 15 cm gesneden. Het designpapier heb ik 0,4cm kleiner gesneden. Eigenlijk heb je dan al een prachtige kaart, omdat het papier zo mooi is van zichzelf. Toch wilde ik het nog wat versieren. 
Hiervoor ben ik door al mijn stansen heen gegaan en hier een aantal van gekozen.

Uit het Essentials PaperPad Brights van Studio Light heb ik de poinsettia gestanst. Dat is de Florals 24 van Elizabeth Craft Design. Ook de besjes heb ik uit dit papier gestanst.
De takken heb ik gestanst uit het Essentials PaperPad Bohemian van Studio Light. 

De Pinecones van Elizabeth Craft Design heb ik uit het Fluweel karton van Card Deco gestanst.

Ter decoratie heb ik nog de Iris Shutter van Elizabeth Craft Design uit rood cardstock gestanst, maar ook uit een stukje goudkleurig cardstock. 




Toen alles was gestanst, werd het tijd voor de opbouw. Eerst heb ik de poinsettia's in elkaar gezet en de Pinecones. En vervolgens ben ik gaan spelen met de opbouw totdat ik tevreden was.



Bij de Chrstmas Spectacular van 49 And Market zitten ook hele leuk Ephemera's. Daarin zat de tekst Merry Christas en die kon natuurlijk niet op deze kaart ontbreken.

Dit is dan het eindresultaat voor de 12 Months of Christmas van maart. 




Ik hoop jullie hiermee geïnspireerd te hebben om ook mee te doen met deze challenge. Zo heb je aan het einde van het jaar geen stress of je wel voldoende kerstkaarten klaar hebt. 

Alle producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op onderstaande afbeeldingen te klikken.

Tot de volgende keer!




 








3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Ellen zei

Schitterende kaart en mooi gemaakt met dit prachtige papier!
Groetjes Ellen

Mirjam1702 zei

Dank jullie wel voor leuke reacties!