Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 15 april 2024

Happy Birthday man!

 Hoi,

Het is weer mijn beurt om jullie te inspireren en deze keer ga ik dan doen met een mannenkaart.
Voor deze kaart gebruikte ik de Hey Dude! collectie van Craft O'Clock.


Voor de basis heb ik kraftcardstock van Florence (216 grams) gebruikt. Het patroon van deze kaart heb ik gevonden op Pinterest. Nadat ik de basis had gesneden, heb ik voor elk deel de maten gemeten en dat uit het designpapier gesneden. En ook al wat andere dingen gestanst. 


Met de Distress Oxide Vintage Photo heb ik vervolgens alle randjes beïnkt. 


Om de achtergrond nog wat meer te laten spreken heb ik er een stempel van Tim Holtz bij gepakt, mijn Versamark en de Embossing Glaze Scorched Timber. En her en der heb ik wat gestempeld.


Nu is de basis in feite al klaar, maar hoe gaan we hier nu een stoere mannenkaart van maken? Hiervoor heb ik zitten bladeren in de Extras to Cut set die bij deze collectie zit. 

De voorkant van de kaart heb ik lekker neutraal gehouden door alleen ballonen en cadeautjes te gebruiken. Dat hoort natuurlijk wel echt bij een verjaardag.

Achter de ballonnen heb ik een klein stukje zwart Hemp Cord geplakt. Zowel de ballonen als de cadeautjes heb ik verhoogd met foamtape opgeplakt. 


 Zo zie je dat je met deze collectie ook zeker andere kaarten kunt maken dan alleen stoere mannenkaarten. 

De tekst heb ik uit het design papier gestanst en uit een stukje papier uit het Shades of Blue PaperPad van Studio Light. Deze heb ik net iets scheef op elkaar geplakt, zodat het net een schaduw lijkt. 

Op mijn bureau had ik de Diecuts van de collectie Traveller van Mintay op mijn bureau liggen. Deze matchen perfect bij de collectie Hey Dude! van Craft O'Clock.

Deze verjaardagskaart is voor iemand die van de natuur houdt en veel wandelt. Hier heb ik dus bijpassende plaatjes bij gezocht en uitgeknipt.



En dit is dan het eindresultaat van mijn mannenkaart!



Ik hoop jullie met deze kaart geïnspireerd te hebben om ook aan de slag te gaan met deze toffe collectie. De producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op onderstaande afbeeldingen te klikken.

Heel graag tot de volgende keer!








2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Gave mannenkaart! Groetjes Betha

Emmy Entjes zei

Mooi kaart,geeft weer inspiratie voor een mannenkaart.