Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 8 april 2024

Blokkenkaart

 Hallo allemaal,

Hier weer een nieuwe blog. Deze keer heb ik een blokkenkaart gemaakt.

Ik heb hiervoor het prachtige papier Aurelia van studio light gebruikt. Ik ben dol op deze kleurtjes!

Voor het versieren van de kaart heb ik verschillende merken gebruikt.



Deze kaart maakte ik in 2 delen. 
Voor de basis heb ik het florence smooth Ivory cardstock gebruikt.
Het designpapier is Aurelia van studio light.
Voor deel 1 heb je nodig:
Cardstock: 1x 30cm breed x 15cm hoog.
Dit ril je op 20, 22,5, 25 en 27,5cm. De rillijn is 15cm.
Zie foto hieronder.


Voor deel 2 heb je nodig:
1x 19,5cm breed x 12cm hoog.
Dit ril je op 1 en 3,5cm.
De rillijn is 12cm.
Zie foto hieronder.


Voor de matlaag heb je nodig:
Deel 1: 1x 17,1cm breed x 14,6cm hoog
4x 2,1cm breed x 14,6cm hoog

Deel 2: 1x 15,6cm breed x 11,6cm hoog
1x 2,1cm breed x 11,6cm hoog
Zie foto hieronder.

Van het designpapier heb je nodig:
Deel 1: 1x 16,7cm breed x 14,2cm hoog
4x 1,7cm breed x 14,2cm hoog

Deel 2: 1x 15,2cm breed x 11,2cm hoog
1x 1,7cm breed x 11,2 cm hoog
Zie foto hieronder


De randjes van de matlaag en het designpapier heb ik beïnkt met 
distress oxide walnut stain.

Daarna heb ik deel 1 beplakt met de matlaag en het designpapier.
Zorg dat het blok aan de linkerkant zit.
Eerst beplak je 1 deel aan de binnenkant van je cardstock.
Zie foto hieronder.


Daarna beplak je de andere 3 stroken aan de buitenkant.
Zie foto hieronder.


Daarna heb ik dubbelzijdig tape op de buitenste strook gedaan en nu maak je er een blok van.
Zie foto's hieronder.





Daarna heb ik het stuk naast het blok beplakt.
De matlaag komt tegen het blok aan.
Zie foto hieronder.
Ook de achterkant heb ik beplakt met een matlaag en designpapier.
Hier ben ik vergeten een foto van te maken.


Daarna heb ik deel 2 van het cardstock beplakt met de matlaag
en het designpapier. Zie foto hieronder.


Daarna heb ik deel 2 op deel 1 geplakt.
Zorg dat ervoor dat je in het midden plakt.
Eerst heb ik de lange strook op het blok van deel 1 geplakt.
Zie foto hieronder.


Daarna heb ik op de plakstrook dubbelzijdig tape gedaan.
Daarna vouw je de plakstrook en de strook ernaast naar binnen en plak 
je het vast. Zie foto hieronder.


De basis van de kaart is nu klaar. 
Op deel 2 heb ik nog wat gestempeld met stempels uit de JMA Feelings of Freedom collectie.
Daarna heb ik de kaart versierd met bloemen van prima marketing.
De mandala is van JMA write your story.
De vlinder komt uit een essentials collectie van JMA.
De vlinders zijn bewerkt met embossing glaze.
Ik heb de walnut stain, speggled egg en uncharted mariner gebruikt.
Zie foto hieronder.


Verder nog het prachtige cracle lint en nog wat takjes gebruikt.
Hieronder het eindresultaat van de kaart.




Bedankt voor het kijken naar deze blog.
Ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vonden!

Lieve groetjes Martine Krol

Hieronder de gebruikte materialen:








1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi en leuk model! Groetjes Betha