Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 21 april 2024

Simpele mannenkaart.

 Simpele mannenkaart.


Hoi allemaal!
Deze keer een simpele mannenkaart. Je heb al eens een mannenkaart nodig voor een verjaardag of binnenkort voor vaderdag. Deze is vrij simpel om te maken, ideaal als je eens weinig tijd hebt maar toch iets creatief wil geven.




De basis kaart is 5 x 7 inch ik heb een stuk zwart cartstock gesneden van 12,8 cm x 17,5 cm. Dit word de mat laag.Daarna een stuk kraft cardstock van 12,5 cm x 17 cm. Als je ze op elkaar legt heb je maar een klein mat randje. Daarna heb ik Peeled paint oxide genomen en wat op mijn glasplaat aangebracht. Dan spuit je wat water en neem je de inkt op met een stukje plastiek. Bv plastiek van een verpakking of zo is ideaal. Dan dep je deze op het cardstock. Als je tevreden bent met de hoeveelheid deze laag drogen.


Het volgende kleur dat ik heb gekozen is Brushed Corduray. Daar gaan we juist hetzelfde mee doen. Je brengt kleur aan zoveel je wil, je kan kiezen om geen cardstock meer te zien of je laat stukjes vrij het is maar wat je zelf leuk vind.


Het volgende kleur is Frayed Burlab daar doen we weer hetzelfde mee. Zorg er wel voor dat je het goed laten drogen of droogt met je heattool tussen de laagjes door. Anders heb je kans dat alle kleuren gaan mengen.


Dan heb ik met de kleur Grond espresso en een stencil van Pronty hier en daar accenten aangebracht. Ook rondom de kaart heb ik deze kleur aangebracht.


Dan heb ik de Versafine clear Nocturne en Fallen leaves erbij genomen om hier en daar te stempelen. Dit is een oudere stempelset van de Grunge collectie maar ik blijf hem mooi vinden. Dus willekeurig en afwisselend met beide kleuren stempelen. 


Dan heb ik de Wordz Xl erbij genomen van Craftlab en deze 4x uit kraft kleur cardstock gestanst en 1x uit het kraft stock papier van Tim holtz. Deze heb ik op elkaar gekleefd en hier en daar met het tooltje van Tim holtz afgeschuurd.


Als afwerking heb ik een oudere stansmal van Studio light gebruikt en deze embellishment uitgestanst. Daarna met de dikke embossing enamel van Ranger in de panmaker gedaan. Heb je deze niet kun je het ook met je heattool doen. Dan heb ik enkel met een signo uni ball slordige lijntjes rond de kaart getrokken zeg maar.
Ik hoop dat jullie deze techniek leuk vinden. Al is het maar een achtergrond met je favoriete kleurtjes. Of misschien eens leuk om te doen als je geen inspiratie hebt maar toch creatief wil bezig zijn. 
Veel knutselplezier!

Indien je meer info wil over een artikel klik op het fotootje.

Craft UK - Cards & Envelopes 5x7 Inch KraftCraft UK - Kraft Card A4 Brown - 50 velCraftEmotions - Cardstock GLAD - 30,5x30,5cm - Zwart (10 vel) 

Distress Oxides Ink Pad - Ground Espresso Ranger - Ultra Thick Embossing Enamel (UTEE) - 170gr clearDistress Oxides Ink Pad - Brushed CorduroyDistress Oxides Ink Pad - Frayed BurlapDistress Oxides Ink Pad - Peeled Paint Tim Holtz -  Distress Sanding Disks (10st) Ranger - Heat It Tool  Europese versie Tim Holtz - Idea-Ology - Kraft Stock Stack Neutrals Pronty - Pay it Forward Collectie - Stencil Circles A5Studio Light - Grunge Collection - Clearstamp - Elements Butterfly