Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 27 augustus 2024

Diamant fold Card

 Goedemorgen allemaal, 

Daar ben ik weer met een kaartmodelletje. Dit model heb ik tijdens een live gemaakt. Misschien vind je het leuk om deze ook te maken? Dan vind je hier alle maten nog even onder elkaar :-) 

Stap 1:

We beginnen met een stukje cardstock van 15x23 cm. 
De lange zijde leg je aan de liniaal-kant en dan rillen we op:
5-8-15-18 cm

Stap 2:

Nu gaan we een aantal markeringen zetten. 
Op het middelste deel (dit is het breedste stuk van 7 cm) zet je bovenaan een markering op 3,5 cm. 

Stap 3: 
Bij de tweede en derde rillijn zet je een markering op 4 cm, van boven naar beneden. 

Stap 4:
Vanaf deze markeringen ga je schuine lijnen trekken.
Deze ga je vervolgens rillen. Ik heb deze gerild met een riltool en liniaal omdat je het dan beter kan zien dan met een snij/rilmachine. 

Zie afbeeldingen hieronder:




Stap 5: 
Dit herhaal je ook aan de onderkant van jouw kaart. 
Als je al deze schuine lijnen hebt gerild kun je gaan vouwen. 
De driehoekjes vouw je als het waren naar achteren, het middelste deel (wiebervorm) komt naar voren.

Er ontstaat dan dit model:



Stap 6:
En nu is het tijd om jouw kaart te gaan pimpen. Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van het prachtige Wild en Free designpapier. Dit blijft toch prachtig? In deze collectie zit ook weer een mooie borderstans. Ik heb deze aan beide zijkanten verwerkt. 
Daarnaast heb ik allerlei plaatjes uit de knipvellen gebruikt. 
Tot slot een mooie tekst uitgezocht.
Dit is mijn eindresultaat geworden. Wat vind je ervan? 





Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden. 
Show je 'm als je deze kaart ook hebt gemaakt?
Tot de volgende keer! 


Lieve groetjes,
Rianne 


Benieuwd naar welke materialen ik heb gebruikt?
Als je op onderstaande foto klikt (designpapier), kom je bij alle materialen terecht die ik heb gebruikt.