Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 22 augustus 2024

Zomer challenge 2024 Mirjam

 Hoi,

Misschien heb je al wel gezien dat een leuke zomerchallenge houden in de Facebook groep waarbij we ATC kaartjes maken.

Ter inspiratie heb ik ook ATC kaartjes gemaakt en in dit blogbericht leg ik uit hoe ik ze gemaakt heb. 

Week 1

Voor week 1 is de opdracht naast het kleurenpalet (geel tinten en wat grijs) om labels op je creatie te verwerken. 

Het label heb ik zelf op maat gesneden. Voor de basis heb ik gebruik gemaakt van de ATC stans in de Wild and Free collectie van Jenine's Mindfull Art. 






Week 2

Voor week 2 is de opdracht om lint of kant te gebruiken op je ATC kaartjes en ook 1 of meerdere kleuren uit het kleurenpalet te gebruiken. Deze week zijn dat wat pastel tinten.

Voor deze basis heb ik de ATC stans uit de Victorian Dreams van Jenine's Mindfull Art gebruikt. Ik heb de diptechniek gebruikt om de achtergrond op kleur te brengen. Dit deed ik met de Distress Oxide Dried Marigold en Saltwater Taffy. 
Verder heb ik heel licht op de achtergrond de Laceborder stempel uit Jenine's Mindfull Art collectie gebruikt. De decoratie is gedaan met Rubons en Lasercuts van 49 And Market. De filmstrip komt uit de Romantic Moments collectie van Jenine's Mindfull Art.










Week 3

Voor deze week is de opdracht Christmas in July en het gebruik van een eyelet of nietjes.

Voor deze ATC kaartjes heb ik de Vintage Christmas collectie van Jenine's Mindfull Art gebruikt. Links bovenin heb ik een eyelet gebruikt om het Acetate vel vast te maken, maar wel zo da het nog kon draaien.
Ook hier heb ik weer met Rubons gewerkt en deze keer van Tim Holtz. 





     




Week 4

De opdracht voor week 4 is een pocket op je ATC kaartje te maken en ook nu weer een kleur uit het kleurenpalet te gebruiken.

Ook deze keer heb ik gebruik gemaakt van de Jenine's Mindfull Art collectie en dan de Romantic Moments collectie voor de basis. 

In het PaperPad van Minaty uit de collectie Coastal Memories zitten hele kleine kaartjes. Daar heb ik labels van gemaakt voor in de pocket.







Week 5

Voor week 5 is het de bedoeling om een sketch te verwerken op je ATC kaartje. Persoonlijk vond ik dit wel een uitdaging. De kaartjes zijn al best klein om op te werken en dan ook nog een sketch.... Toch ben ik blij met het resultaat.

Voor de basis heb ik weer stansjes uit de Jenine's Mindfull Art collectie gebruikt. En ook de rubons van 49 And Market zijn er weer aan te pas gekomen. En deze keer heb ik er ook washitape van 49 And Market bij gebruikt. 

De basis heb ik gestanst uit de papierblokken van Studio Light. De Shades of Pink en Blue.










Week 6

En dan is het al weer tijd voor de laatste week. En de opdracht voor deze week is een ticket of postzegel te verwerken. Nou daar zijn we natuurlijk allemaal dol op!

Voor deze basis heb ik gekozen voor de stansset van Elizabeth Craft Designs. Deze heb ik gecombineerd met de stempelset van ECD, rubons, washi tape en tickets van 49 And Market.





Albumpje

Nu hebben we 6 x 2 ATC kaartjes gemaakt. Velen zullen deze wellicht gaan ruilen, maar je wilt ze natuurlijk ook op een leuke manier bewaren. Daar heeft Tiets echt een geweldig leuk project voor bedacht. Een ATC Albumpje.

Deze heb ik van wit en kraft Cardstock gemaakt en als designpapier heb ik gekozen voor de Coastal Memories van Mintay. 











Ik hoop dat jullie het ook een leuke challenge vinden en gezellig meedoen!



2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig allemaal, groetjes Betha

alma.heijenk@gmail.com zei

erg mooi geworden allemaal.
heb zelf geen ATC's gemaakt, wellicht komt het er ooit nog van.
groetjes Alma