Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 17 augustus 2024

Gezellige kerstdagen

 Hoi,

Op dit moment genieten veel mensen van de zomervakantie en toch ga ik jullie inspireren met een kerstkaart.


Voor de 12 Months of Christmas was het kleurenpallet onder andere roze en blauw tinten. En als plaatje stond er een een kerstbal op. Deze twee heb ik gecombineerd.

Ik heb een kleine ronde gelliplate en die heb ik voor deze kerstkaarten gebruikt. De gelliplate heb ik op een acrylblok gelegd en vervolgens heb ik de gelliplate met een kleine brayer voorzien de kleur Victorian Velvet van de Distress Ink. Daar heb ik heel licht wat water op gesprayed. 

Daarna draaide ik het acrylblok om en maakte met de gelliplate een afdruk op A6 Aquarelpapier 200 grams. 


Daarna heb ik op een ander vel nog een afdruk gemaakt, nadat ik er opnieuw inkt op had gedaan. Deze keer heb ik niet met water gesprayd.
Voor de blauw tint heb ik de kleur Speckled Egg van de Distress Ink gebruikt. Op de ene kaart heb ik deze alleen gebruikt met een stencil uit de Vintage Christmas collectie van Jenine’s Mindfull Art. 

Op de andere kaart heb ik nog 2 afdrukken met de gelliplate gemaakt en met dezelfde kleur heb ik ook hier het stencil in gebruikt. 

Met potlood heb ik de bovenkant van de kerstballen getekend. Dit is een richtlijn voor de rest van het maken van de kaarten.

Voor de kaart met de enkele kerstbal heb ik een stempel gebruikt uit de December to Remember collectie van Elizabeth Craft Design. Deze heb ik ingekleurd met de Studio Light Markers.


Van Stamperia heb ik de contour Gold en Iridescent gebruikt om de kerstbal ‘op te hangen’ en de besjes kleur te geven. 


Om nog wat bling bling toe te voegen heb ik de WOW Sparkles en de WOW Clear Sparkle met elkaar gemengd. De randen van de kerstballen heb ik met een Versamark stift bewerkt en daar de Embossingpoeder over heen gedaan. Het geheel heb ik van onderuit verwarmt tot dat de Embossing poeder ging smelten. 


Bij de kaarten ontbrak nog een tekst. Die heb ik net als de andere stempels met Versafine Clair in de kleur Nocturne gestempeld. 
Voor het winterse gevoel heb ik nog gespetterd met Liquid White Snowflake van Picket Fence. Dit geeft ook een subtiele glans aan de spetters.



Om de kaarten af te maken heb ik een matlaag gemaakt uit het blok Shades of Pink van Studio Light en dit is geplakt op wit cardstock.



Zo heb ik weer twee kerstkaarten klaar en hoop ik jullie geïnspireerd te hebben. Alle producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op onderstaande afbeeldingen te klikken. 

Tot de volgende keer!