Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 12 augustus 2024

Diamond vouwkaart met JMA Wild & Free

 Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt voor een nieuwe blog.

Deze keer heb ik een diamond vouwkaart gemaakt.

Deze kaart heb ik gemaakt met de JMA Wild & Free lijn.

Ik heb gekozen voor vitage kleurtjes.

Kijken/lezen jullie mee?....



Ik ben begonnen met het snijden van een stuk cardstock vn 30cm hoog x 15cm breed.
Dit heb ik gerild op 7,5 en 15cm. De rillijn is 15cm.
Dit is de basiskaart. Ik heb het florence smooth ivory cardstock gebruikt.


Daarna heb ik een stipje gezet aan de bovenkant op 7,5cm
en aan beide zijkanten van bovenaf ook op 7,5cm.
Je snijd nu de delen van stip naar stip schuin af.
Zie foto hieronder.


Nu ga je rillen van de linkerhoek schuin naar de rechter onderste rillijn.
Dit doe je ook van de rechterhoek naar de linker onderste rillijn.
Zie foto hieronder.


Nu ga je de rillijnen vouwen.
Het komt er uit te zien als op onderstaande foto.


Daarna ga je het designpapier snijden.
Ik heb het volgende gesneden:
1x 14,6cm breed x 7,1cm hoog
1x 14,6cm breed x 14,6 cm hoog. (Dit komt op het diamond gedeelte. 
Let dus goed op dat het design er goed op komt)
1x 14,6cm breed x 14,6cm hoog. Dit snij je 2 keer diagonaal door.
De linker en rechter driehoek heb je nodig.
Deze snij je nog een keer horizontaal door.
Op onderstaande foto zie je de delen die je nodig hebt.


De randjes van het designpapier heb ik beïnkt met distress ink walnut stain.


Nu kun je alle delen op de basis gaan plakken. 
Het komt er zo uit te zien als op onderstaande foto.


Nu doe je lijm op de witte driehoek.


Je vouwt het deel naar voren dicht en plakt het vast.
De basis is nu klaar.
Je kaart ziet er nu zo uit.


Voor het versieren van de kaart heb ik allemaal JMA spulletjes gebruikt.
Ik heb een leuk bloementoefje gemaakt met een strikje eronder. 
Het organza lint komt uit de JMA Romantic moments lijn.
Verder heb ik wat die-cuts gebruikt en zelf nog wat uitgestanst.
Nog wat pareltjes erop en een tekst en de kaart is klaar.
De tekst komt uit de JMA Victorian dreams lijn.

Hieronder zie je het eindresultaat.




Ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vonden.
Bedankt voor het kijken/lezen van deze blog.

Creatieve groetjes Martine Krol

Hieronder vind je de gebruikte materialen










2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Anoniem zei

Wauw super mooi!!!