Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 12 september 2022

Facebook Live Beauty of Fall

Hallo,

Zaterdag 10 September heb ik met de lijn Beauty of Fall
van Studio Light deze Fancy Tower Fold Card gemaakt
tijdens een live in de Facebook groep van Hobbyvision.


Het patroon van deze kaart heb ik uitgetekend


Je start met de basis van 20.9-20.7 cm,
deze ril je op 2.5-5-7.5 cm vanuit beide hoeken op de langste zijde.
Dan meet je vanuit de boven en onderkant
3.5-7 cm tussen de rillijnen 2.5-7.5 cm.
Deze snijdt je in.
Dan kun je de kaart in model vouwen.
De buitenste rillijnen zijn dalvouwen.
Dan is de bovenste , de middelste en onderste een bergvouw
en de twee tussenstukjes een dalvouw.
Bekijk het filmpje voor uitleg in beeld.

Je hebt ook nog twee vierkanten van 7.5-7.5 cm nodig
Het designpapier hiervoor moet 7.1-7.1 cm zijn.

Voor de 1ste matlaag heb je nodig;
2 maal 20.4-2.3 cm
2 maal 10.-3.2 cm
eenmaal 10.3-6.3 cm
4 maal 2..-2.3 cm

Ik heb een blokje van 15-15 cm als designpapier gebruikt
maar de kaart is op slimline formaat.
de blokjes van 2.3-2.3 cm zijn nodig om de snijlijn
te verstoppen.

Voor het designpapier zijn de maten;
2 maal 15-2 cm
2 maal 5-2 cm
2 maal 10-2.9 cm
1 maal 10-6 cm

De twee vierkanten plak je als ruit op in het midden boven en onder.


Met versieren kun je alle kanten op.
Je kunt een kaartje van 10-7.5 cm in het midden plakken
en daar rondom gaan versieren met stansen etc.

Ik heb de kaart versierd met stansen uit deze lijn


Het idee zag ik op YouTube bij Iced Images.
Heb alleen de maten naar slimline omgezet.
Deze kaart kan verstuurd worden in een C5/6 enveloppe.

Ik leg alles in het filmpje uit.
Ik zat alleen even fout met de rillijnen,
Ik raad je aan om pas mee te gaan doen vanaf 10 minuten.


Hier vindt je de lijst met gebruikte materialen


Bedankt weer voor het bezoeken  van dit blog.
Tot de volgende keer

1 opmerking:

Wilma zei

Schitterende herfstkaarten heb je gemaakt Susan, heel mooi gedaan. Ik heb inmiddels je filmpje ook bekeken, leuk! En gaaf dat je mee gaat doen met de lives!
GROET, Wilma