Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 26 september 2022

Herfst label

Hallo allemaal,

Aangezien de zomer voorbij is en de herfst z'n intrede heeft gedaan heb ik een label in herfstsfeer gemaakt. 

Ik hou van de prachtige warme kleuren van dit jaargetijde. 

Kijk je mee hoe ik deze heb gemaakt?


Als eerste heb ik op donker groen cardstock en aquarelpapier het label en ovaal getekend met behulp van de sjabloon van Dutch DooBaDoo en het daarna uit geknipt.


Het aquarelpapier heb ik bewerkt met diverse kleuren Distress inkt. 
Dit heb ik met behulp van een stukje acetaat (of bv een plastic verpakking van een stempel) gedaan. Stempel je gewenste kleur op het stukje acetaat, een beetje water op sprayen en dan op je papier afdrukken. 
Dit herhaal je met al de kleuren die je wilt gebruiken totdat je het gewenste resultaat hebt bereikt.

De randen van het label iets donkerder gemaakt met Distress inkt Black Soot.

De spin en de tekst met embossing inkt op het label gestempeld en bewerkt met zwarte embosssing poeder, de randjes van het label heb ik ook met zwarte embossingpoeder bewerkt.


Uit het Die Cut blok de lantaarn en allerlei blaadjes gedrukt en die op het ovale gedeelte gelegd. 
Hier kun je even mee spelen totdat je tevreden bent. 
TIP: ik maak daar dan even een foto van zodat ik daar op terug kan kijken hoe één en ander lag als je het uiteindelijk gaat vast plakken.
De lantaarn met behulp van stukjes foamtape opgeplakt zodat deze iets hoger ligt dan de blaadjes.


Het ovale gedeelte heb ik ook met foamtape op het label geplakt.

Nadat alle lagen op elkaar zijn geplakt een stukje seambinding gekleurd met Distress inkt, hier een strik van gemaakt en deze aan de bovenkant van het label geplakt.





Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen inspireren, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.
Dank je wel voor je bezoek op ons blog en tot de volgende keer.

Liefs en groetjes, Grietje



 
 
  
  

 
  
 
 


4 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

helemaal mooi en leuk gemaakt
toffe kleurtjes
grtjs,martina

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Wilma zei

Wat 'n prachtig label heb je gemaakt Grietje, ziet er heel mooi uit!
GROET, Wilma.

Dora zei

Prachtig