Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 23 juni 2023

Bloemen stempel van Tim Holtz

 Bloemenstempel van Tim Holz.



Hoi allemaal,
Deze kon ik echt niet weerstaan deze stempel. Hij is echt supermooi. Dus snel aan de slag!


Omdat ik nog niet echt wist wat ik juist ging doen heb ik beide stempels gestempeld en met witte embossing poeder geembost. Dat doe ik dan meerdere keren en gewoon stempelen zodat er een voorraad is  om in te kleuren.


Deze keer de Distress watercolor pencils genomen. Met deze pencils geef ik de voorkeur om de kleur aan het pencil op te nemen. Zodat er toch wat fijner kan gekleurd worden. Vind jij het leuker om het anders te doen geen probleem doe gewoon wat voor jou het beste past. De basis laag is met de kleur Spiced marmelade en Frayed burlap  gedaan. Zo zijn er meerdere laagjes aangebracht dan er nog Villainous potion erbij gedaan.


Deze is ingekleurd ook met de Distress watercolor pencils op dezelfde manier. De kleuren die ik heb gebruikt zijn Mustard deed, Seedles preserves, Picked raspberry, Peacock Featers en Crushed olive.


Voor deze heb ik een grote stansmal van Creaties genomen en mijn kleine verzameling van Tim Holtz en eigelijk wat gepuzzeld met de vele plaatsjes stukjes papier, stukjes kant en stofjes. Voor deze keer toch gekozen voor gesso in plaats van donker inkt om alles af te werken. De artikelen van Tim heb ik al heel lang en vele zijn helaas niet meer te koop maar er zijn super mooi nieuwe artikelen beschikbaar.


Deze is vrij simpel gehouden, als achtergrond een aquarel papier met structuur genomen en een simpele dipping techniek gedaan met de kleur  Milled lavender Distess inkt. Maar door de structuur in het papier lijkt het dat er meerdere kleuren zijn gebruikt. Dan enkel gespetterd met wit en goud. 
Zo zie je dat je toch heel verschillend kunt werken met deze stempels. 
Hopelijk geeft dit inspiratie zodat jullie ook aan de slag gaan!
Veel knutselplezier!




Crealies Big Labelzz & Tagzz - no. 20 Florence - Aquarelpapier Texture 300g - A5 - (x15) WOW embossingpoeder - Bright White - Super Fine Ranger - Tim Holtz - Distress Watercolor Pencils - 12 st - Kit #3 Ranger - Tim Holtz - Distress Watercolor Pencils - 12 st - Kit #2 Ranger - Tim Holtz - Distress Watercolor Pencils - 12 st - Kit #1Tim Holtz - Idea-Ology - Collage StripsTim Holtz - Idea-Ology - Backdrops Volume #4Tim Holtz - Idea-Ology Die-Cuts - Snippets 111/PkgTim Holtz - Idea-Ology Ephemera Pack 54/Pkg - Thrift ShopTim Holtz - Idea-Ology - Kraft Stock Stack NeutralsTim Holtz - Cling Stamps 7"X8.5" - Floral TrimsDutch Doobadoo - Gesso White 250 mlSizzix - Accessoiry - Lijmpistool 7mmPosca Verfmarker - Medium Conische Punt 2.5 mm - Wit