Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 10 juni 2023

Christmas Miracle

 Hallo,

Welkom op het blog van HobbyVision en leuk dat je dit bericht gaat lezen!
Het is heerlijk zomers weer buiten en toch wil ik jullie inspireren met een kerstkaart!

Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen om aan het einde van het jaar geen stress te hebben van de kerstkaarten die je nog graag had willen maken.


Om te beginnen heb ik de stempel van Studio Light gestempeld met de Light Markers van Studio Light. Hiervoor heb ik mijn stempelhulp gebruikt. Met de Light Markers breng je inkt aan op de stempel en die druk je dan af. Dit herhaal je meerdere malen totdat je tevreden bent. 
Vervolgens ga je met dezelfde kleuren de stempel inkleuren. Zo krijg je niet van die hele harde randen, zoals je die krijgt als je met bijvoorbeeld met inkt van Versafine Clair stempelt.


Vervolgens heb ik een 300grams aquarel papier van Florence gepakt en een embossingfolder van Vaessen. Ik heb eerst het papier licht vochtig gemaakt en het daarna tussen de embossingfolder gedaan en door mijn machine gehaald. 


Deze heb ik vervolgens op kleur gebracht met Distress Oxide en dan de kleur Rustic Wilderness.


Vervolgens heb ik er nog wat goudkleurige wax overheen aangebracht door met mijn vingers heel licht over het geëmboste deel te gaan. 


Uit het Soft Finish Cardstock van Elisabeth Craft Design heb ik de bloemen van de Florals 12 ook van Elisabeth Craft Design gestanst. De blaadjes heb ik uit het Florence Cardstock Texture Parelmoer gestanst. 


De ingekleurde stempel heb ik uitgeknipt en ik heb nog een doily gestanst. Nu alle onderdelen klaar zijn, is het tijd om op te gaan bouwen. Als basis heb ik craft cardstock gepakt en daar op heb ik een matlaagje gemaakt uit het PaperPad Christmas Cottage van Studio Light. Hieruit heb ik ook de doily gestanst. 


Op de foto hierboven zie je o.a. de uitgeknipte stempel. Het inkleuren van de klokken onder de rendieren is niet mooi gelukt. Gelukkig kunnen we dat goed verbloemen.


Bij het afwerken van de kaart heb ik de bloemen nog wat bewerkt met wax en drops toegevoegd. Op deze creatie konden ook de tickets en postzegels van 49 and market niet ontbreken. En ik heb nog wat groene sisal toegevoegd.

Om de kerstkaart af te maken heb ik nog een tekst toegevoegd.


Ik hoop je met deze kaart geïnspireerd te hebben. De producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op de foto's hieronder te klikken.

Graag tot een volgende keer!