Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 24 juni 2023

Life beneath the sea.

Hallo allemaal,

Hier even een kleine tutorial hoe ik een onderzee kaart maakte met o.a. Lavinia stempels.


Als eerste heb ik een vel aquarel papier genomen van 20 x 20 cm.
De smooth van Vaessen.
Die heb ik met maskeerpapier voor ongeveer de helft afgeplakt.
Toen ben ik met diverse spray`s en inkten er de kleur op gaan aanbrengen. Hierbij gebruikte ik ook
penselen om het een beetje in de richting te krijgen wat ik graag wilde.


Daarna ben ik de bovenkant gaan voorzien van een beetje blauwe lucht. Dit deed ik met
distress oxide tumbled glass en een brush.
Vervolgens heb ik met gesso en een penseel allerlei scheve ronde vormen gemaakt die een beetje op stenen lijken. Dit heb ik goed gedroogd met een heattool. 
Deze "stenen" heb ik met aquarel markers ( Zig colour clean brushes) op kleur gebracht.
Als de kleur van de stift nog nat is, kan je het met je vinger mooi een beetje uit deppen.
Ik ben begonnen met licht grijs en daarna steeds een donkerder kleur genomen.
De onderste stenen hebben ook een beetje groen gekregen.
Daarna heb ik de stenen wat afgedekt en heb de stempel van de kwal en de fairy gestempeld.
Ook nog een boomstronk rechts onderin.


en als laatste het bootje, de zeewier en de vissen.
En toen kon het leukste beginnen hihihi.
Met diverse gell pennen of posca markers heb ik heel veel stipjes gezet en dingen ingekleurd.
De kwal heb ik weer met de Zig markers ingekleurd en daarna van glitters voorzien.
Als laatste nog een donkere rand erom gemaakt met donkerblauwe Versafine Clair.

En zo is er een "onderzee" plaatje ontstaan.


  
    


2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

Patricia Heuts wijnen zei

Wauw wat super gaaf weer beetje bij beetje ben ik aan het bestellen ik moet nog wel wat voordat mijn eerste echt kan maken maar ach dat maakt niet uit voor mij is dat al voorpret