Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 16 januari 2023

Albumpje met doosje van Dutch Doobadoo Shape Art

Hallo allemaal,

Dit keer weer eens een lange blogpost van mij.
Hier wil ik jullie laten zien hoe ik met een shape art van Dutch Doobadoo een soort albumpje met doosje heb gemaakt.


Hiervoor heb ik het designpapier van Stamperia gebruikt - Rose Parfum
Ik zal het in stappen uitleggen.


Leg op een stuk cardstock van 30,5 cm x 30,5 cm aan de linkerkant de mal en teken er omheen.
Leg de mal nu helemaal aan de rechterkant, weer met de golf naar de rand toe, en teken er weer omheen. Het deel wat tussen de twee tekeningen zit is de rug.
Knip het nu als 1 geheel uit en ril de lange lijnen voor de rug van het boekje.


Beplak alles met designpapier, hiervoor teken en knip je het model dus een maatje kleiner.


We gaan nu nog een keer de mal op cardstock leggen en tekent hem eerst helemaal links.
Dan meet je vanaf de lange lijn 2.2 cm voor de rug en leg er de mal weer tegen aan.
Teken nu de mal weer om met een potlood en knip het geheel weer uit. 
Ril de twee lange lijnen voor de rug.


Beplak ook dit deel weer met designpapier en leg het even opzij.


Nu gaan we een doosje maken.
Hiervoor heb ik cardstock van 22.5 x 21.5 gesneden.
Deze heb ik gerild op 1.5 - 3 - 12 - 13.5 ( de rillijn is 21.5 cm)
Draai het een kwartslag en ril op 1.5 - 3 - 18 en 19.5 cm.
Knip het dan zoals op de foto hierboven.


Na het knipwerk, vouw je er een doosje van.


Op het doosje komt aan de voorkant en de zijkanten designpapier.



Ook heb ik er een soort handvat aangemaakt om het doosje te openen.
Dit doe je aan 1 kant. De onderkant van het doosje mag dichtgeplakt.


Nu neem je de twee modelletjes en plakt ze met de rugdelen in elkaar.


Ik heb er met een big bite wat grote eyelets in gemaakt.


Door de gaatjes met de eyelets heb ik een lintje geregen.
Dit lintje heb ik aan de buitenkant gestrikt.


En toen heb ik de boel versierd.


Het doosje komt in het midden op de rechterpagina.


En wat je in het doosje stopt, dat kan alle kanten op.
Een pak geld is natuurlijk leuk voor de ontvang(st)er  hihihi...
maar je zou er ook chocola of zo in kunnen doen.


Of je plakt er foto`s in en stopt andere in het doosje.


Hier nog een keer het doosje in het midden van het boekje.


Dit is de laatste pagina.


En de voorkant met de strik op de rug.

Ik hoop dat je het weer leuk vond om te bekijken.
En graag tot snel!!


 



4 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

wat een werk ! het resultaat mag er zeker en vast zijn ! top creatie
grtjs,martina

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig. Dank weer voor de uitleg! Groetjes Betha

grietje52 zei

Heel mooi,bedankt voor de duidelijke uitleg

Chantal zei

mooi deze ga ik ook een proberen te maken