Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 14 januari 2023

Bloemen inkleuren met Studio light Lightmarker

Bloemen inkleuren 
Met studio light marker en Woodware stamps.


Hoi allemaal,
Deze keer bloemen van Woodware Stamps gebruikt om in te kleuren. Deze zijn lekker groot en supermooi!


Als basis heb ik de standmal van Studio Light gebruikt de Romantic Slimline. Voor het stempelen heb ik de Antique linnen ven Distress gebruikt deze is zeer licht omdat ik geen harde zwarte lijnen wilde. Zoals je ziet heb ik oom making papier gebruikt en de bloem drie keer gestempeld. Hetgeen je op de voorgrond wil stempel je eerste en plak je af met maskeer papier die je hebt gestempeld en uitgeknipt. Nu vind je dat allemaal onoverzichtelijk kun je eventueel ook de eerste bloem inkleuren voor je deze afplakt en de rest stempeld. 


Als kleuren heb ik gebruikt:

Voor de bloemen,

Grey Lilac nr 79
Grey Violet nr 80

Voor de achtergrond,
Midi sky nr 190
Light Denim Bleu nr 193

Voor de bladeren,
Greyisch Green sage nr 229
Seaweed Green nr 231

Faber-Castell potloden:
Mauvre 9201-249
Cold Grey 9201-235
Olive Green 9201-173

Ik begin met het aanzetten van de lichte kleur en laat daarbij wat wit over. Het hoeft niet allemaal even netjes en juist te zijn probeer niet teveel na te denken. De schaduw is altijd donkerder dus aan de hand daarvan bouw je zo de bloem op tot je tevreden bent. Vind je het lastig om donkere accenten te zetten met je markers neem dan een kleurpotlood met een paarse of een grijze kom je al een heel eind. Breng deze aan op de donkerste gedeeltes. 


Je zult merken dat het direct een ander beeld geeft wanneer je de donkere gedeeltes aanzet. De achtergrond is heel los opdezelfde manier aangebracht. Voor deze wilde ik heel lichte kleuren.
De basis heb ik nogmaals uitgestanst zodat de kaart kan rechtstaan. Als afwerking heb ik de tekst die bij de stempel zit gebruikt. En natuurlijk gespetterd met de witte Posca pen en met water vermengd met Perfect Pearls.


Deze is extra omdat ik wilde aantonen dat je door een ander kleurmedium te gebruiken een heel andere kaart krijgt en het is totaal iets anders geworden;) . Het was al een tijdje geleden dat ik mijn Copic's had gebruikt dus bij deze. Alle ander materiaal is hetzelfde zoals de stans en stempel. Deze heb ik gestempeld met Ink on 3 dat is een inkt voor no line coloring, omdat ik bij deze ook geen zwarte lijnen wilde.


Dit zijn de Copic's die ik heb gebruikt:

Voor de bloemen,
V9
V6
V5
V01

Voor de bladeren,
G82
G94
G99

Achtergrond,
BV23
BV25
BV29

Nu heb ik wel niet de makkelijkste combinatie gebruikt voor de bloemen deze zijn niet zo makkelijk te blenden. Voor de rest heb ik er niet veel aan gedaan buiten gespetterd en de tekst gestempeld en met embossing poeder bewerkt. Dit was een combinatie van kleuren die ik al lang eens wilde uitproberen. Ben benieuw wat jullie ervan vinden. We hopen jullie wat geïnspireerd te hebben en laat of hier of op facebook iets weten als je ook aan de slag gaat met je kleurmediums we zijn benieuwd.
Veel knutselplezier!

Vind je een product leuk? Klik op de foto en je komt op de juiste pagina terecht in de webshop.



Studio Light - Essentials - Cutting Die - Romantic SlimlineWoodware - Clear Stamps - GardeniaActieset Studio Light - JMA Collection Essentials - Light Markers Distress Inkt - Mini - Antique Linen



Inkon3 - Fadeout No Line Coloring - Detail InkFaber Castell Polychromos - Blikken doos 36 stuksAladine - Izink - Embossing Powder - Silver Copic Markers Sketch - BV23 Grayish Lavender Copic Markers Sketch - BV25 Grayish VioletCopic Markers Sketch - G82 Spring Dim GreenCopic Markers Sketch - G99 OliveCopic Markers Sketch - V09 VioletCopic Markers Sketch - V01 Heath

2 opmerkingen: