Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 1 januari 2022

Dubbele pop-up box bridge kaart

  Hallo,

Ik heb weer een aparte kaartvorm op YouTube gevonden.
Ik zal de link naar het filmpje onderaan het blog doorgeven.
Het is een dubbele pop-up box bridge kaart.
En hij is voor mijn nichtje die komende maand 13 wordt.


Ik heb de maten omgezet naar cm en er nog wat extra's aan toegevoegd.
De basis haal je uit één A4 papier.


Basis;
1x 20-15 cm. Rillen op 1.5-5.0-15.0-18.5 cm 
2x 20-6.5 cm. Rillen op 7.5-11.0-18.5 cm
2x 18-1.0 cm. Rillen op 1.0-8.5-9.5-17.0 cm

Matlaag;
1x 14.6-9.6 cm
4x 14.6-3.1 cm
4x 7.1-6.1 cm
2x 3.1-6.1 cm

Designpapier;
1x 14.2-9.2 cm
4x 14.2-2.7 cm
2x 6.7-5.7 cm
2x 2.7-5.7 cm


Ik begin met het vastplakken van mijn designpapier op de stroken van 20-6.5 cm aan de voorkant.
Dan plak ik deze stroken aan het middenstuk van de kaart.



Als deze vastzitten kun je de rest gaan beplakken.


Ik heb ouder designpapier gebruikt.
Het blijft hier anders maar liggen en deze blog gaat over het idee van de kaart.
Je kunt die met elk papier dat je hebt beplakken.
Met stempels heb ik het designpapier nog wat extra's gegeven.

Ik gaf aan dat ik nog wat heb toegevoegd aan het model.
Dat is een strook van 17.0-3.0 cm.
Die plakte ik bovenaan in het midden.
Als je dat zelf ook toevoegt dan moet je dat eerst doen voordat je de zijpanelen beplakt.
(De letters en cijfers maak ik met een brother scanNcut*
maar daar kun je natuurlijk ook stansen voor gebruiken)
*een brother scanNcut is een snijplotter, mbv de computer kun je zelf ontwerpen wat er uitgesneden moet worden

Nu moeten er in de kubussen nog strookjes geplaatst worden zodat je daar ook nog wat op kunt plakken.


Deze heb ik alleen een matlaagje gegeven net als de achterkant van de kubus. 
Je kunt hier natuurlijk ook nog designpapier opplakken.

Deze kaart is groot maar kan nog wel verstuurd worden.
Namelijk in een enveloppe van 22.9-16.2 cm = C5 enveloppe.
Dan moet je hem zo in elkaar vouwen.


Ik versierde de kaart met knipplaatjes van Craft O Clock; Charming extra's Sweets
en van Scrapboys Celebrations.



Ik ga dit model zeker nog eens maken.
Jullie ook?

Dit is de link naar het filmpje op YouTube; Iced Images

Ik wens jullie weer veel knutselplezier
en tot een volgende keer.


Klik op het plaatje en je komt in de webshop van Hobbyvision.


  
   

4 opmerkingen:

Debby Kuster zei

Erg leuk patroon. Ga ik op mijn to do lijstje zetten

Groetjes Debby

Betha Horsmeier-Bouter zei

Mooi!!! Groetjes Betha

Mirjam1702 zei

Heel leuk!!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie feestelijke kaart Susan en wat lief die uitleg. Ik ga hem op mijn lijstje zetten, dank je wel.
Lieve groetjes Miranda