Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 18 oktober 2022

DIY (planner)map

 Hallo allemaal,

Hier weer een blogpost van mij. 

Dit keer heb ik DIY ringband planner gemaakt.

Hierin wil ik mijn maandelijks gemaakte creaties gaan bewaren. 

Het is de bedoeling dat ik voor iedere maand een tabblad ga maken......maar..... hierover meer in een volgende blogpost.


Als eerste heb ik twee vellen design papier tegen elkaar gelegd en daar een strook cardstock in het midden overheen geplakt.


Dit geheel draai je om en leg je dan de voor- en achterkant en de rug van de planner op. Deze delen heb ik met dubbelzijdig tape vast geplakt. 

Tussen de delen ruimte houden zodat de map open en dicht gedaan kan worden. Als er hier te weinig ruimte tussen is gelaten dan heb je kans dat je papier gaat scheuren bij het openen van de map.


Rondom de delen een strook design papier van ongeveer 3 cm overlaten. Aan de rand van het papier dubbelzijdig tape plakken. 


De hoekjes knip je schuin af. Let hierbij op dat je het papier niet direct langs de punt afsnijd. 
Houd hier een aantal millimeters (de dikte van je gebruikte greyboard) afstand van de hoek.
Zie de foto hieronder.


Vouw nu de beide zijkanten van het papier om en plak het vast.

Voordat je de onder- en bovenkant vastplakt eerst een gaatje in de rug maken waar de ringband wordt bevestigd.


Met bijvoorbeeld een vouwbeen duw je het papier zoals hieronder in het hoekje iets naar binnen. 


Op deze manier krijg je een mooi afgewerkt hoekje.



De binnenkant van de map afwerken met design papier. 
In het midden komt een naadje maar daar zie je later niks van terug. Hier komt de ringband overheen.

Met bijvoorbeeld een vouwbeen het papier iets tussen de 
rug en de voor- en achterkant duwen, hierdoor wordt je papier iets soepeler en kan je de kaft goed open en dicht doen.


De randen van de map met Distress Inkt donkerder maken.


De schroeven waar de ringband mee wordt bevestigd heb ik met alcoholinkt bewerkt zodat ze beter bij het design papier passen.


Uit cardstock verschillende figuren gestanst en deze bewerkt met diverse kleuren embossingpoeder.



Nog een paar tickets gestempeld, gestanst en ze daarna bewerkt met inkt en embossingpoeder. 
Met al deze losse onderdelen op de voorkant een compositie gemaakt.



Daarna de rest van de voorkant nog meer bewerkt met een stencil en embossingpoeder.





Als laatst de ringband en een knijpslotje bevestigd.


Het gebruikte design papier is helaas niet meer verkrijgbaar maar ik zal hieronder een vergelijkbaar product linken.

Ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen inspireren.
Mochten er nog vragen zijn dat hoor ik dat graag!

Dank je wel voor je bezoek op ons blog en tot de volgende keer!!

Liefs en groetjes Grietje





   

   
   
      

3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Wilma zei

Mooi werk Grietje, heel knap gedaan en dankjewel voor je duidelijke uitleg!
Fijne dag gewenst.
GROET, Wilma

Anoniem zei

Al enige tijd heb ik de set ook. Met alle toebehoren. Zag er toch wat tegenop. Maar met jouw duidelijk uitleg en foto's ga ik het nu echt maken. Ook de leuke extra tips voor het personaliseren zijn stimulerend. Bedankt voor het plaatsen op de site.