Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 28 oktober 2022

Having an artistic blast

Vandaag wil ik jullie graag inspireren met een pagina in mijn art journal. 


Voor deze pagina heb ik meerdere collecties met elkaar gecombineerd. Hoe ik dat heb gedaan, kun je hieronder stap voor stap lezen.

Op je glasmat of een craftsheet breng ik wat distress oxide aan. Ik ben begonnen met de kleur Saltwater Taffy. Dit heb ik vervolgens wat nat gespoten met water en ook mijn pagina heb ik ook licht vochtig gemaakt aan 1 kant. Daarna heb ik mijn pagina her en der in de inkt gedipt.
Daarna heb ik de distress oxide Speckled Egg gepakt en de stap zoals hierboven staat beschreven, herhaald.
Deze stappen heb ik herhaald totdat ik tevreden was met het resultaat. 


Vervolgens heb ik 2 mask stencils gepakt uit verschillende collecties (Grunge Artists Atelier en de JMA Write Your Story) en met dezelfde kleuren distress oxide en blending brushes her en der wat accenten op de achtergrond aangebracht.


Om de achtergrond nog verder te bewerken heb ik wat achtergrond stempels gebruikt uit de Write Your Story collectie van JMA. Deze heb ik met dezelfde kleuren distress oxide her en der in de achtergrond gestempeld. Niet echt nadenken bij het stempelen, maar gewoon doen. 

Voor wat structuur op de pagina heb ik de nuvo crackle mousse gepakt en een stencil uit de JMA Essentials collectie. Met een spatel heb ik een beetje van de mousse uit het potje gepakt en dat her en der door het stencil gesmeerd als of je een boterham smeert.
Om de crackle goed te zien, heb ik de mousse goed aan de lucht laten drogen. 

Vaak gebruik ik een art journal als een soort creatief dagboek. Op deze pagina wilde ik mijn gevoel weergeven van het moment dat hiermee bezig was. De woorden op de achtergrond komen uit een Lavinia stencil en die heb ik met de distress inkt Vintage Photo aangebracht. 

Voor de verdere opbouw heb ik de nieuwe stempel van Elisabeth Craft Design gebruikt en deze ingekleurd met de Studio Light water markers. Toen ik de kwasten aan het kleuren was, leek het mij wel leuk om ook de spetters uit het stencil van de JMA Essentials collectie aan te brengen met de distress inkt. 
In het die cut blokje van de Write Your Story collectie zaten nog leuke plaatjes die goed paste bij deze pagina.

Leuk dat jullie dit blogbericht gelezen hebben en ik hoop jullie wat inspiratie gegeven te hebben voor een art journal pagina

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij HobbyVision.
Klik op onderstaande foto's om direct bij het product in de webshop te komen.
 





4 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

knappe kaart, mooie achtergrond samengesteld
grtjs, martina

Betha Horsmeier-Bouter zei

Mooi! Groetjes Betha

Mirjam1702 zei

Dank je wel!

Mirjam1702 zei

Dank je wel!