Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 5 oktober 2022

Tutorial grijsboard doosje met JMA Inner Peace

Hallo allemaal,
Vandaag weer een blogpost met een tutorial er bij van een doosje.
Ook doosjes maken vind ik altijd erg leuk om te doen, en deze heb ik met foto`s stap voor stap gemaakt zodat je het eventueel na kan maken.


Het doosje is ongeveer 12 x 12 cm en 7.5 cm hoog.
Daar kan je diverse kadootjes in stoppen om weg te geven, of je zet hem
lekker voor jezelf ergens neer.

Dit doosje heb ik als volgt gemaakt:

                                                            Snijd 2 mm dik grijsboard van:

11.5 x 11.5 cm 

* twee delen van 11 x 7 cm.

*twee delen van 11.4 x 7 cm.

 

Plak de twee delen van 11.4 x 7 cm aan de linker en rechterkant OP het vierkant

En plak de twee delen van 11 x 7 er tussen zodat je een bakje krijgt



                          Het plakken kan je het beste doen met een sterke lijm bv van Stamperia.

Zet het even te drogen.


Snijd nu grijsboard van

12.4 x 12.4 cm

Twee delen van 12.4 x 2

Twee delen van 12 x 2 cm

Lijm de stroken OP het vierkant , de korte weer tussen de langste


Nu beplak ik het grootste deel, het doosje, met een effen papiertje.

Hiervoor neem ik twee delen van 15 x 10.5 en plak die aan twee tegenovergestelde kanten






Dan neem ik twee effen papiertjes die even breed zijn als de zijkant, bij mij 11 cm en 10.5 cm hoog. Deze plak ik dan op de kanten die nog leeg zijn.

Dan is de buitenkant van het doosje voorzien van een gekleurd papiertje


                                                          Dit doen we ook met het deksel.

Snijd een effen papiertje van

15 x 5 cm. Doe er lijm of tape op en plak een zijkant midden op het papiertje.

Knip het in en vouw het om en op het deksel





              Snijd nog twee delen effen papier van 11 x 5 cm en plak die om de laatste zijkanten

En als laatste plak je op de bovenkant nog een vierkant van zo`n 12.4 x 12.4  cm


Wil je het netjes afwerken, dan beplak je de binnenkant ook met papier, effen of met een patroontje

En dan kan het versieren beginnen.

Eerst heb ik alles beplakt met designpapier van JMA - inner peace collectie.

Daarna de bovenkant voorzien van diverse spulletjes:



Ik ben begonnen met een chipboard klok van Mintay
Daarna heb ik met drie laagjes grijsboard het frame erop geplakt met de foto er achter. Die foto komt uit het paperpad van de JMA collectie. Het frame heb ik gemaakt met lichtgewicht klei en een mold.


De tekst is een sticker van JMA wat ik op een strookje chipboard heb geplakt.


De bladeren zijn ook van Mintay en heb ik voorzien van distress oxide spray shabby shutters en wat crushes olive. Deze heb ik er een beetje tussen verwerkt.


en natuurlijk ook nog bloemen. Deze bloemen komen ook uit de JMA collectie.
Ennn...als laatste nog even gespetterd met de Posca pen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en wie weet zie ik het nog wel ergens als jullie er ook eentje gemaakt hebben. Ik zal de producten nog even hier onder zetten, en dan wens ik jullie nog een fijne dag verder, tot snel,







2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig doosje en dank weer voor de duidelijke uitleg. Groetjes Betha

Maria Kranen zei

Prachtig geworden Janet. Groetjes Maria Kranen