Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 13 oktober 2022

FacebookLive Kerst met Marianne Design

Hoi allemaal,

Tijdens de demodag op zaterdag 8 Oktober 2022 maakte ik deze creatie.
Gemaakt met de tekenmal van de Kerstboom van Marianne Design.


Onderaan dit blog staat een link naar het filmpje.
Maar ik zal hier met wat stappenfoto's 
ook het een en ander uitleggen.

Je begint met het overtrekken van de buitenlijn van de boom.
Dat doe je twee keer, tweede in spiegelbeeld.
Dan trek je de binnenlijnen over op designpapier.
Dit doe je uiteraard ook nog een keer in spiegelbeeld.


Dan maken we het doosje.
In dit doosje passen 4 waxinelichtjes of 4 merci-tjes

Je basis is 13,5 cm-20 cm
Deze ril je met 20 cm boven op; 1,5-3-18,5 cm
en met 13,5 cm boven op; 1,5-3-7,5-9 cm

Knip de delen weg waar ik een kruis in heb staan.
Maak ook het halve maantje in de deksel.
Voor het in elkaar plakken beplak je deksel met design papier 
en daar haal je ook het halve maantje uit.
Nu kun je het doosje in elkaar plakken.


Ik heb een hoesje gemaakt om het label CR1551
van Marianne Design.

Hiervoor is de basis 16,5-16,5 cm
Je rilt een kant op 1,5 cm en de ander kant op 8-16 cm

Je snijdt een schuine kant uit een deel zoals op de foto.
Designpapier voor de binnenkant; 7,5-8 cm
Voor de achterkant; 7,5-14,7 cm 
De voorkant 7,5-12,5 cm, ook hier moet je een schuine zijde eraf halen.
Je kunt nu de plakstroken van lijm voorzien en vastplakken


Je stanst het label uit de set voor in dit hoesje.
Nu kun je alle delen aan elkaar bevestigen.

Ik heb nog 4 cirkels uitgestanst van Carlijn Design.
De grootste is 11,5 cm




Dan heb ik nog twee cadeautjes gemaakt.
Daar zijn de maten als volgt van.

Klein
7,5-4,5 cm
Rillen 1,5 op beide zijde

Groot
9-4 cm
Rillen op zijde 9 cm; 1-4-5-8 cm
Rillen op zijde 4 cm; 1-3 cm
 Je knipt weg zoals op de foto.
Bekijk het filmpje voor het in elkaar plakken. 


Het waxine lichtje kun je ook nog beplakken met designpapier.
Ik heb voor de slingers ( CR 15730) in de boom
designpapier bewerkt met embossingpoeder.
Als finishing touch nog wat enamel dots en je creatie is klaar.

Ik geef deze creatie aan een paar familieleden
die net wat extra's krijgen voor de feestdagen.

Ik hoop jullie geïnspireerd te hebben ook zelf ook aan de slag te gaan.
Hier is de link naar het filmpje;


En hier is de link naar de gebruikte producten;

Ik bedank jullie weer voor het bezoeken van ons blog.
Tot de volgende keer.