Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 1 april 2023

Mixed media creatie

Hallo allemaal,

Kennen jullie dat, als je ergens mee bezig bent en het is klaar, dat je nog zoiets wilt maken?
Zo had ik tijdens een live uitzending een mixed media creatie gemaakt.
Ik zal al die spulletjes nog liggen en dacht, ik ga er nog 1 maken.
Deze is dan wel totaal anders geworden, maar ik ben weer heerlijk bezig geweest.


Op een stuk grijsboard van 2 mm dik heb ik een laag witte gesso gesmeerd
Daarop wat strookjes karton, pasta door een mask en wat grovere pasta met een spatel.
Alles weer in de gesso gezet en droog gemaakt met een heattool. ( kan ook aan de lucht drogen maar duurt veel langer )


Daarna diverse figuurtjes uitgezocht en ook in de gesso gezet.


Op de basis heb ik wat Lindy`s spray gezet in een blauwgroene tint.
Daarop heb ik wat goudkleurige Izink pasta gesmeerd met een spatel.
Over dit geheel heb ik met grijze verf, en water het geheel donkerder gemaakt.
Dus van het blauwe zie je niet zoveel meer, want ik vond het toch wat te blauw.
Ik heb er diverse lagen grijs en zwarte verf verdund met water opgebracht.
Helaas was ik zo lekker bezig dat ik vergeten ben foto`s te maken ;)
Maar je kan op Youtube diverse filmpjes vinden hoe je dit kan doen.

Daarna ben ik de figuurtjes erop gaan plakken.
Ook deze heb ik in de donkere verf gezet.


Aan het einde nog diverse kleuren wax over het geheel en daarbij
langs de randen en in het midden witte wax.


Als allerlaatste nog wat kralen en toen vond ik hem wel af.

Heerlijk vind ik dit om te doen, en het zal dus zeker niet de laatste zijn hihihi..


 

Geen opmerkingen: