Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 6 december 2021

Boekkaart met doorkijkje

 Hallootjes allemaal,

Het was mijn beurt om iets op het blog te plaatsen.
Dus heb ik wat bedacht en ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Het is een boekkaart, maar dan net even anders.



Ik zal stap voor stap de werkwijze met jullie doornemen.

Snijd een basis van 20 x 25 cm en ril deze op 12 en 13 cm.

Plak er aan de binnenkant designpapier op van 11.5 cm B x 19.5 H

Snijd twee stroken van 18 x 4 cm.

Snijd twee stroken van 10 x 4 cm.

Ril de stroken allemaal op centimeters

Vouw ze dan zoals op de foto: 


Plak nu de stroken met de hoeken aan elkaar.

Snijd mica van 17.8 x 9.8 cm en pak dit op het frame wat je net gemaakt hebt.

Plak nu plaatjes op de achtergrond, dus IN de kaart, Op het mica en Achter het mica en waar je nog meer wilt 😉



Plak nu het frame in de basis kaart.

Snijd weer twee stroken van 18 x 4 cm.

En snijd twee stroken van 10 x 4 cm.

Ril de stroken allemaal op centimeters


Plak nu de stroken met de hoeken aan elkaar. Net als bij de eerste.

Snijd mica van 17.8 x 9.8 cm en pak dit op het frame wat je net gemaakt hebt.

Je kan, als je dat leuk vind, ook eerst nog een tekst op het mica stempelen.

Nu kan je er weer plaatjes op plakken.

Kijk elke keer even door de framepjes of de plaatjes niet op elkaar uitkomen.

Zijn de plaatjes naar je zin, dan kan je het tweede framepje op het eerste plakken.

Als je het leuk vind, kan er ook nog schudmateriaal tussen.

Snijd 2 stroken cardstock of kraft van 10 cm x 5 cm en stans, knip of pons er een leuke rand aan.

Snijd hem dan af zodat hij over de rand van het framepjes past.

Snijd ook twee stroken van 18 x 5 cm en maak daar ook een leuke rand aan.


Plak deze op de lange delen van het frame.


Beplak nu de voorkant en de rest naar wens.


En dit is mijn voorkant geworden.
Ik heb diverse onderdelen uit de extra`s geknipt zoals envelopjes een pockets.


Ook aan de binnenkant diverse plaatjes uit de set met extra`s.


Ik heb er ook schudmateriaal tussen gedaan, maar doordat de kaart een beetje scheef ligt zit alles aan de onderkant whahaha... 

Ik hoop dat jullie het weer een leuk ideetje vinden.

Dan rest mijn nog even de materialen toe te voegen en jullie een fijne dag verder te wensen!


        

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Nellie zei

Wauw, die is mooi. Ik ga er mee aan de slag.dank je wel.