Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 16 december 2021

Zelf sluitend doosje

 Hallo,


Ik mocht weer een blog voor jullie maken. 
En ik heb deze keer een veelzijdig te gebruiken zelf sluitend doosje gemaakt.
Ik kwam dit patroon tegen op YouTube maar heb de maten aangepast omdat ik er een cadeaubon in wil stoppen.
Aan het eind van dit blog zet ik het originele patroon met de pagina waar ik het gevonden heb.


Mijn aangepast doosje is 6 cm hoog en 21 cm lang.

Snijdt een stuk cardstock of craft van 21-24 cm
en maak de rillijnen als volgt;
Op zijde 21 cm op 6 en 15 cm
Op zijde 24 cm op 3-9-15-21 cm
Ril ook het schuine lijntje in de vierkanten.


Nu kun je het doosje al gaan vouwen
er komt verder geen schaar of lijm aan te pas.



Duw de twee voorste flapjes buiten de twee achterste flapjes
en het doosje sluit vanzelf.



Nu gaan we het doosje beplakken met designpapier.
Wat moet je snijden;
5 maal;    8.6-5.6
6 maal;     5.6-5.6 
waarvan je er 4 diagonaal doorsnijdt
2 maal;    8.6-2.6
4 maal;    5.6-2.6

Binnenkant

Buitenkant

Ik vond het leuk om nog pockets aan de binnenkant te maken voor de cadeaubon en een kaartje.

Voor de pockets heb je nodig;
2 maal cardstock/craft; 11.9- 3.0 cm
ril twee plakstroken van 1.5 cm
Designpapier ; 8.5-2.8 cm

Voor het kaartje;
Cartstock/craft 17 bij 5.5 cm
Rillen op 8.5 cm
Designpapier 8.2-5.2 cm


Deze plak je met de plakstookjes tegen de rillijn aan.


Nu kun je de voorkant nog leuk versieren.
Ik heb er nu een verjaardag cadeaudoosje van gemaakt maar kan me voorstellen dat ze ook leuk zijn voor onder de kerstboom met kerstpapier.

Je hebt nog ruimte om er wat lekkers bij te stoppen.


Het origineel patroon is 5 cm hoog en 28 cm lang.
Ik vond het op Youtube bij PootlesPapercraft;
How to make a no cut, no glue, long slim gift box
Het is een engels filmpje.

Dit is het originele patroon 

Ik hoop dat ik jullie weer een leuk idee heb gegeven om zelf aan de slag te gaan.
Veel knutselplezier en tot de volgende keer.


Het materiaal dat ik gebruikt heb vindt je bij Hobbyvision,
klik op de foto en je komt in de webwinkel bij het artikel.




 

 

3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat een gaaf doosje en dank voor uitleg. Groetjes Betha

Judith Thoonen zei

Wat een super gave doosje heb je gemaakt
Grt van Judith

Sylvia zei

Super leuk !!! Bedankt voor het delen
Groetjes Sylvia