Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 9 december 2021

Transparante bal met kerst inhoud

 Hallo allemaal,


Misschien hebben jullie hem al wel gezien op Facebook, maar hier nog even een uitgebreide tutorial hoe ik de transparante bal in kerst sfeer heb  gemaakt.


Allereerst heb ik de maat van de halve bal opgemeten en van die maat een cirkel van cardstock gesneden met een cirkelsnijder. Bij deze bal was dat 9.6 cm.
Deze cirkel heb ik wat wolken en blauwe lucht gegeven met Distress Oxide Inkt - Stormy Sky.


De stans set heb ik uit wit cardstock gestanst en het eerste deel met 1 laagje foam tape opgeplakt.


Het tweede deel van de stans set heb ik met 2 laagjes foamtape op geplakt.

De andere kant van de cirkel maakte ik precies het zelfde.


Nu heb ik 1 deel van de halve bal gevuld met schudmateriaal en heb ik de cirkel in de bal geplakt.
Hiervoor heb ik een heel klein beetje lijm langs de binnenrand van de bal gedaan.
Het cardstock hoeft er niet IN maar kan OP de rand.

Op de helft die nu nog niet in de bal zit, heb ik weer schudmateriaal gedaan en toen het andere deel van de bal er op.


Dan zit het beplakte cardstock in de bal. En het schudmateriaal links en rechts er van.


Je ziet nog wel de plakrand, maar daar komt nu verandering in.


Langs de randen van de bal naar het midden toe heb ik met een sponsje wat gesso aangebracht,
Nu is het net of je diep in de bal kijkt.


En dan kan er nog versiering op.
Eerst heb ik een touwtje door het gaatje gedaan.
Daarna aan beide kanten van het oogje een strik.


En dan de rest van de versiering. Ik heb o.a kleine dennenappeltjes gebruikt, en diverse gestanste takjes. Wat rode bessen en wat gekruld ijzerdraad met glitters.


Dit is een kant van de bal.


En de andere kant. Ik vind het zelf helemaal leuk hahaha...
Wellicht ga ik er nog wel een paar maken ;) 

Leuk dat je weer even langs kwam, en ik wens je nog een fijne dag verder,

    

4 opmerkingen:

Annoy nous zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi en wat een leuk idee! Groetjes Betha

Nisha nehwal zei

have seen that every person tries his best to express his feelings but he is not able to express his feelings properly in words but the content you have written in your post is very beautiful, it seems that you have written your own words. feelings are expressed. Hi, you are a very beautiful post writer, similarly keep writing new posts in your life, our best wishes are with you. Clothing
Bussiness Dropshipping
establish good relationship
Gurgaon VIP Girl
Gurugram Party Girl
Gurgaon Dating Girl
VIP Girl Gurgaon
health tips for students
Health tips family

Ela zei

Oh wauw wat gaaf zeg! Wat een leuk idee en goed te doen met jouw uitleg. Krijg gelijk zin om er een paar te maken voor collega's! Al is dat natuurlijk weer lastig op te sturen... Maar waarschijnlijk zien we elkaar nog een keer voor Kerst! Wah, wil aan de slag, maar eerst de spulletjes scoren.. Groetjes Ela