Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 14 april 2022

FacebookLIVE Shadowbox met fotolijstje

Hoi,

Op zaterdag 9 april 2022 ging ik live om een shadowbox te maken. Eigenlijk lijkt het op een fotolijstje of omgekeerd canvas, maar dan van papier gemaakt. In deze shadowbox maakte ik nog wel een extra fotolijstje:


Ik ben er helemaal verliefd op!!
Om deze box te maken ben ik begonnen met het stansen van de frames (als je op de blauwe woorden klikt, kom je direct uit bij het artikel in de webshop). In dit artikel zitten twee stansen, eigenlijk 2 maten frames. De hoogte is van beiden zo'n 19 cm, de breedte verschilt (eentje is ongeveer 2 cm breed, de ander iets meer dan 1 cm). 

Feitelijk stans je 4x dezelfde stans uit en dan kun je een lijstje of box maken. Je ziet rillijnen en die vouw je scherp met een vouwbeentje. Je doet lijm of dubbelzijdig tape op het rechte uiterste stukje (het andere uiterste stuk heeft een schuin deel, maar dat moet je juist over de lijm/tape doen). Je kunt de frame ook in maten aanpassen door een stuk van het rechte gedeelte af te snijden.


Het in elkaar lijmen van de frames doe je met lijm, bijvoorbeeld tacky glue. Je doet het rechte deel van de rand in het schuine deel en houdt het vast tot het vastgelijmd zit. Je kunt een acrylblok ertussen doen, zodat je zeker weet dat het recht gelijmd is. De 4 rand moet je tegelijk aan beide zijden erin doen.

Als de frame klaar is, snijd je op maat (19x19 cm) en plak je dat erachter. Je basis shadowbox is klaar. Je kunt dit natuurlijk met stevig designpapier maken, maar bijvoorbeeld ook met 300 grams aquarelpapier zodat je er nog met stencils, inkten en verfjes op kan werken. Net wat jij leuk vindt.
Ik gebruikte aquarelpapier in combinatie met stencil JMA-WAC-MASK56  (op de rand) en stencil JMA-ES-MASK78 (op de achtergrond).

Om te kleuren gebruikte ik mica powders van Finnabair (zowel voor de box als de bloemen en bladeren). Pears and Crystals voor de roze tinten en Golden Hour voor de bladeren en het gouden lijstje.

Om de gave streepjes in de bloembladeren te krijgen en ook om mooie bloemen te kunnen maken, gebruikte ik de super uitgebreide Susan's Garden Ultimate Tool kit. Deze set beval ALLES om mooie bloemen te maken, inclusief twee loop tools en een speciale tool om nerven in de bladeren te maken.



Op de lijst heb ik, naast de 3-D bloemen, ook twee soorten 'opbouw' bloemen gemaakt. Met de stansen van deze bloemen stans je losse bladeren die je vervolgt naar wens op elkaar plakt. Deze bloemen kunnen ook in een planner bijvoorbeeld, maar zijn ook zeer geschikt voor een platte kaart.
Florals18 en Florals19



Dan is er nog de geweld gave emmer/pot
Een stans, meerdere opties. Je kunt een reguliere emmer maken, maar ook een bloempot met schotel. Net wat jij wilt! Ik wilde 'oude, ijzeren' emmers en potten maken en deed dat met zwarte acrylverf en zilveren gilding paint.
Ik gebruikte eerst een beetje zwarte verf op een babydoekje en bracht het aan op de emmer, waarbij ik meteen daarna met een schoon stukje doek het meeste weer weghaalde voor een verweerd effect. De randjes/schaal die erbij horen maakte ik zilver en ook daarvan haalde ik meteen weer een deel weg. Om het wat roestig te maken gebruikte ik een beetje bruin van de Distress Crayons. Op onderstaand plaatje heb ik alleen zwarttinten gebruikt, dat kan ook:



Mijn lievelingsbloem van de nieuwe collectie is misschien toch wel de grote Florals16. Maar ja, eigenlijk vind ik ze allemaal wel mooi.... lastig kiezen!




Naast de roze bloemen shadowbox heb ik ook nog andere boxen gemaakt, je kunt er dan ook van alles van maken nietwaar:




Ik vind ze prachtig om te geven in plaats van een kaart voor een verjaardag of feest of bruiloft!

Dit is dus uiteindelijk de creatie die ik tijdens de live maakte:


Het filmpje van de live is deze:


Lees jij met je mobiel, dan is dit de link:
https://youtu.be/tJQIvWf1VqQ

Dit is de link naar de gebruikte artikelen:

Tot de volgende keer!
Liefs, Reanna

Geen opmerkingen: