Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 7 april 2022

Paasmandje

Hoi allemaal,

Ik vond op internet een leuk patroon voor een 'Paas'mandje.
Ik heb er een beetje een eigen werkwijze van gemaakt
en die deel ik nu in dit blog.

Ik heb er 5 gemaakt om uit te delen met Pasen. 
4 voor familie en 1 voor mezelf ;-)


Begin met een basis van 24 bij 24 cm,
deze ril je op elke zijde op 8 cm.
Knip in volgens foto en snijdt een randje weg.
Je maakt er een bakje van.


Dan voor zoals ik ze noem de 'buikjes'
4 maal 11-8 cm (design) papier,
deze ril je op de lange zijde op 1 cm , boven en beneden.
Dan snijdt je de strookjes door op elke cm een snee te maken
tot aan de rillijnen.
Plak dan dubbelzijdig plakband op de bovenste en beneden rand
en bevestig deze volgens foto.


Het hengsel is 30-5 cm en rillen op 2,5 op de zijde van 5 cm
Vouw dubbel en plak deze dicht.
Bevestig deze op de bovenste rand van je bakje.


om de rand mooi af te werken heb ik deze met een strook papier 
van 1 cm beplakt.
begin bij het hengsel en eindig daar want dat kun je
met het pimpen verdoezelen.


Pimp je bakje naar eigen smaak.
Nu is het in paas thema maar kan natuurlijk
voor elke gelegenheid.




Ik wens jullie alvast een vrolijk Pasen
en veel knutselplezier.


Klik op onderstaande foto's en je komt bij het producten in de webshop
van Hobbyvision die ik gebruikt heb voor het pimpen.

  
  


2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldig, wat mooi! Groetjes Betha

Wilma zei

Je hebt een heel mooi Paasmandje gemaakt Susan, met hele mooie materialen! Helemaal Pasen, dus voorjaar! 🐣 🐥
Hartelijke groet, Wilma