Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 16 april 2022

Magnolia Dreams

Hallo allemaal,

Een tijd terug heb ik in een live een diepte slimline kaart gemaakt.
Voor deze blogpost heb ik deze nog een keertje maar dan met wat extra`s.

Als eerste heb ik een kaart gesneden van 21cm hoog x 22 cm breed.
Deze ril je op 10.5 en 11.5 cm.
Op de voorkant van deze basis ril je twee vakken.
Daarvoor ril je op 1 en 2 cm langs de vier randen.
Dan snijd je de vakken door van de linker bovenhoek naar rechts onder en van rechts boven naar links onder. Snijd TOT de laatste rillijn. Dus je houd een frame van 1 cm over.
Dan vouw je de gesneden driehoeken naar binnen en plat zodat je een soort bakje krijgt.
Hierin plak je cardstock van 8.5 x 19 cm.

Dit was de werkwijze zoals ik dat toen in de live liet zien.
Maar nu heb ik er iets extra`s aan toegevoegd.

In het bakje heb ik designpapier geplakt.
Daarna heb ik van mica twee delen gesneden van 8.5 x 19 cm.
Deze twee delen heb ik op elkaar geplakt met foam tape en daar tussen wat schudmateriaal.

Wil je de live nog eens bekijken, dan is dit de link:


Dit deel met het schudmateriaal plakte ik met dubbelzijdig tape in het bakje.


Op de plakrand van het tape heb ik strookjes designpapier geplakt. Met door de hoeken nog wat parel lint.. Zo is het mooi afgewerkt.


Dan heb ik een cirkel van de JMA collectie gestanst en deze op de kaart geplakt.
Deze plakt dus alleen aan de zijkantjes op het frame.


En daarna ben ik de boel gaan beplakken met bloemen uit het knip vel.


Zo heb je dus een diepte kaart met een schudgedeelte.

Ik hoop dat je het weer leuk vind, en graag tot gauw,

     

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

jackelien zei

Super mooi
Groetjes Jackelien