Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 9 april 2022

FB live - 30 maart. Iris shutter maar dan anders

Hallo allemaal,

De Iris shutter van ECD is echt niet alleen voor planners.
Zo gebruik ik deze vaak op een kaart.

En dit keer heb ik hem een beetje anders verwerkt. Ik heb er namelijk een schudgedeelte achter gemaakt.
Dit voorbeeld heb ik gemaakt met het mooie designpapier van Reprint - Blue Rose Romance 20.3 cm.


Ik heb hiervoor een kaart gesneden van 21 cm H x 22 cm. Deze heb ik gerild op 10.5 en 11.5 cm.
Dit word dan de zij vouw van de kaart.

Dan beplakt ik de voorkant met designpapier van 10 x 20.5 cm en snijd er een cirkel uit
van ongeveer 5 cm doorsnee. Deze komt op de plek te zitten waar je de shutter wilt maken.
Houd dan wel rekening met het handvat van de iris shutter, die moet er iets uit steken.

Dan heb ik de shutter gemaakt en deze achter de opening geplakt. Op de voorkant heb ik de shutter versier stans geplakt met daarop nog een chipboard klok.

Dan maakte ik een bakje. Hiervoor heb ik cardstock gesneden van 14.3 x 24.8 cm. Deze heb ik aan alle randen op 1 en 2 cm gerild. Kan knip je het in en plakt er een bakje van.
In het bakje plak je design papier van 20.5 x 10 cm.

Nu maak je van mica twee cirkels van ongeveer 5 cm doorsnee. Plak langs 1 van deze cirkels een randje foamtape van 3 mm. Doe er schutmateriaal in en plak het andere mica deel er bovenop.

Deze schutcirkel plak je nu in het bakje op de plek waar de iris shutter boven komt.

Zit alles op z`n plek, dan plak je het bakje onder de voorkant van de kaart.
LET OP,  LAAT EEN STUK ON BEPLAKT WANT DAAR MOET HET HANDVAT VAN DE SHUTTER DOOR.

Nu kan je het gaan versieren naar wens.

En tijdens de live, maakte ik deze uitwerking.
Met designpapier van ScrapBoys. 




Wil je de live nog een keer bekijken, dan kan je dat hier doen




En de materialen, die staan hier voor je op een rijtje: