Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 28 maart 2024

Condoleance kaartjes

 Condoleance kaartjes.


Hoi allemaal!
Deze keer misschien een wat minder leuk kaartje om te maken. Maar helaas soms zijn ze nodig. En mijn ervaring is dat mensen het wel appreciëren een zelf gemaakt kaartje.
Nu verschilt het misschien per regio maar hier hebben ze toch graag kleur. Dus heb ik een variatie gemaakt, deze zijn natuurlijk aan te passen van kleur naar keuze.


Het kaart formaat zelf is een A6 kaartje dus 105 x 14,8 cm. Meet voor je begint te snijden je kaartje waar je mee werkt want soms scheelt het wat.
Dan heb ik een mat laag zwart van 10 x 14,2 cm
Dan een mat laag wit van 9,5 x 13,7 cm
Dan een mat laag zwart van 9 x 13,2 cm
Dan een wit cardstock van 8,5 x 12,7 cm 
Die laatste werk ik op dus al naar gelang je kleur medium je gebruikt kun je deze aanpassen. Ik werk op een glad papier omdat het blenden van de inkt dan makkelijker is en ik vind dat ook mooier.


Je kunt alle soorten inkt gebruiken voor deze techniek. Gebruik wat je mooi vind of wat voor jou het prettigste werkt.


Dan stempels, ik ben altijd geneigd om met dit soort kaartjes de Lavinia stempels te gebruiken. Ik weet niet waarom maar je kunt ook andere stempels gebruiken. Ik heb er nog twee van Studio light deze zijn helaas niet meer verkrijgbaar maar kijk wat je hebt of wat je mooi vind.


Dit wilde ik wel aantonen dat het ook werkt met de Craftlab inkt. De kleur is iets feller maar het is natuurlijk wat je zelf mooi vind. Zoals je ziet heb ik een circle mask gebruikt deze is ook van Lavinia. En de blending brushes van Lavinia zijn super om te gebruiken.
Wat ik nooit doe is ze uitwassen ik veeg ze af aan een stofdoek of keukenpapier. Dus kan het wel een gebeuren dat er nog wat kleur in de brush zit maar dat vind ik niet erg.


De Versafine Clair Nocturne is een prima inkt om mee te stempelen. Op alle voorbeelden heb ik de techniek gebruikt waarbij je meerdere keren stempels zonder opnieuw inkt aan te brengen. Zo krijg je een lichtere afdruk en lijkt het of er iets op de achtergrond staat.


Wat ik ook meestal doe is de onderkant van je kaart donkerder aanzetten zodat er een grond is zeg maar. Anders lijkt het of alles hangt te zweven.


De tekst is ook een stempel van Lavinia en die gebruik ik het liefst, een heel mooi lettertype.
Zo kun je ook zien als je alle mat laagjes op elkaar hebt gelijmd dat het een geheel vormt.




Zelfs ze hang stempel is prima te gebruiken.
Bij de volgende voorbeelden is een foto genomen met de producten die ik heb gebruikt.









Als afwerking kun je kiezen om wat met water te spetteren of met een Posca pen. Of je kan accenten aanbrengen in god of zilver met een posca pen. Het is wat je zelf mooi vind, je kan het ook rustig houden.
Ik hoop dat jullie wat inspiratie hebben opgedaan, maar nogmaals alles kan aangepast worden je kan een andere tekst gebruiken of andere stempels laat je creativiteit de vrije loop.
Veel knutselplezier!

Heb je interesse in een artikel klik op het fotootje.




Florence Cardstock - Smooth - 12x12" - Off White (BULK 100 vel) Florence Cardstock - Smooth - A4 - Black (BULK 100 vel) CardDeco - Kaarten & enveloppen - A6 - Wit (100 stuks) 

Art Glitter Glue - Dries Clear Adhesive 2oz/ 60ml Lavinia Mask Stencil - Acetate Circle Masks Lavinia - Stencil Brush (Series 7) Lavinia - Elements Premium Dye Ink - Graphite Lavinia - Elements Premium Dye Ink - Mermaid Lavinia - Elements Premium Dye Ink - Merlot






Distress Oxides Ink Pad - Brushed Corduroy Distress Oxide Ink pad - Lost Shadow Distress Oxides Ink Pad - Walnut Stain


Studio Light - Creative Craftlab - Essentials - Ink Pads - Water-reactive Yellows Studio Light - Creative Craftlab - Essentials - Ink Pads - Water-reactive Purples Studio Light - JMA Collection - Victorian Dreams - Water-reactive Ink Pads - Peonies Lavinia Stamps - Silhouette Foliage Set Lavinia Stamps - Hanging LanternsLavinia Stamps - VineLavina Stamps - Orchard Grass Lavinia Stamps - Red Berry Wreath Lavinia Stamps - Wild Vines Lavinia Stamps - BirdsStempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - NocturneStempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Morning MistStempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Fallen LeavesPosca Verfmarker - Fijne Conische Punt 1.3 mm - WitPosca Verfmarker - Fijne Conische Punt 1.3 mm - GoudPosca Verfmarker - Fijne Conische Punt 1.3 mm - Zilver

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaarten. Ze zijn soms nodig jammer genoeg maar worden altijd zeer gewaardeerd! Groetjes Betha