Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 22 maart 2024

Mix media canvas

 Mix media canvas.


Hoi allemaal!
Deze keer weer iets totaal anders. Wat hebben we toch een leuke hobby he! Maar het kan ook moeilijk kiezen zijn, maar deze stond op mijn verlanglijstje om te maken.


Ik zag deze in de webshop staan en deze moest ik hebben wat een mooie mold. Niet iedereen heeft epoxy dus heb ik beide gedaan. Je kan hem met klei of epoxy doen. Ik gebruik altijd gewone klei je kan ook soft klei gebruiken. Ik ben te ongeduldig en te hardhandig dus is gewone klei voor mij het beste. Wat ik ook heb ondervonden als je zoals ik ben die verschillende keren van kleur veranderd dat de soft klei wat zacht durft te worden. Is mijn ervaring maar ik ben ook geen prof dus gebruik ik wat voor mij het beste werkt.


De canvas die ik gebruik is er eentje dat staan. De maat is 30 x30 cm. Het is een stevig 3d canvas dat heel wat kan hebben. Ik heb airbrush op doek gedaan waarbij er ook gewerkt met structuurpasta en dergelijke dus deze is wel van betere kwaliteit, maar gebruik wat je heb of een goedkopere om te oefenen. Eerst heb ik 2 lagen gesso aan het canvas gegeven. Dit is een basis zodat je er ook met andere kleurmiddelen over kan gaan. Je krijgt ook een mooier resultaat. Wil je het structuur van je doek niet geef je meer lagen gesso. Daarna met de structuurpasta van Studio light en het stencil van Finabair heb ik de delen waar ik ongeveer wilde dat het design ging komen deze aangebracht. Ook heb ik een stencil met stippen gebruikt dat ik nog had liggen en hier en daar met een pallet spatel wat pasta aangebracht.


Daarna deze mold aangebracht. Van boven naar beneden is hij 15 cm, best groot voor een mold.
Dat is eigenlijk mijn centraal punt van daaruit bouw ik deze op.


Hier zie je de basis . Ik weet het het ziet er niet uit. Ik heb vele mallen en alle stukken die ik niet gebruik gaan in een doos en bij dit soort projecten is het handig om ze te gebruiken. Ook om aan te tonen dat het niet uitmaakt bij dit soort mix media in welk materiaal je de mallen vult. Er gaat nog gesso over dus het gaat er heel anders uit zien. wat ook leuk is om te gebruiken zijn de 3d balletjes. Maar kijk eens wat je heb liggen je kan super veel gebruiken van parels, lintjes bloemetjes noem maar op. Vele malle zijn al wat ouder en helaas niet meer te koop maar in de webshop staan er heel wat mallen die je kan gebruiken.


Hier is het met een laagje gesso, ik heb deze van Duch doobadoo gebruikt. Gebruik een goed dekkende gesso en probeer overal gesso aan te brengen.


Hier zie je dat ik terug een laag gesso heb gedaan. Dit was mijn derde kleurencombinatie, idd te donker, dan vond ik et kleur niet mooi enz. Geen schrik hebben om te proberen zoals je ziet lukt het bij mij ook niet altijd direct, en het is verf dus een laagje gesso erover en opnieuw. Toen dat ik aan deze spray's van Lavina. De plaatjes die ik ga gebruiken hebben een soort roze erin zitten dat moeilijk te combineren was met de verf die ik had dus deze geprobeerd.


Dit is tussendoor dat de foto is genomen. Met de kleur Pinkella, Chestnut lay en Purple Orchis . Deze spray kun je direct aanbrengen. Ook heb ik gebruik gemaakt van een water spray en keukenpapier.


Dit is het resultaat met de plaatjes. Dit is een set van Craft o' clock Oh girl. Ik had alle plaatjes geknipt en ja nog zoveel over zonde om ze te laten liggen.


Er zit heel wat hoogte in, de klei vormen heb ik aangebracht met een body gel zodat alles zeker blijft zitten. Alle plaatjes zijn met een lijmpistool aangebracht.


Ik heb niets anders gebruikt dan de structuur op de achtergrond en de uitgeknipte plaatjes. 
Ik hoop dat jullie wat inspiratie hebben opgedaan. Mischien van de kleuren of de vorm of misschien iets voor op een kaartje. 
Veel knutselplezier!

Heb je interesse in een artikel klik op het fotootje.


Finnabair - Moulds - Imaginarium Grungy Frames Stamperia - Brocante Antiques -  Silicon Mould A5 - Flowers & Embellishments Stamperia - Sir Vagabond in Fantasy World - Silicon Mould A5 - Corners and Ornaments


 

 Stamperia - Thick Stencil - 18 x 18 cm - Rose Parfum - TextureStudio Light - Grunge Collection September - Mask Stencil - Ripped and Stains Studio Light - Art by Marlene - Signature Collection - Mask Stencil -Dotty Dreams Dutch Doobadoo - Gesso White 250 ml Studio Light - Structure Paste White - Extra FineStudio Light - Essential Tools - Spatulas Assortment set Art By Marlene Essentials - Brushes - Soft Nylon Flat Finnabair Art - Heavy Body Gel - 8.5oz - Transparant Sizzix - Accessoiry - Lijmpistool 7mm Craft O' Clock - Oh, Girl! - Extras to Cut Set - Oh, Girl! Crafter's Companion - Precisie schaartje - 4.5" (11.4 cm)Lavinia - Mysticals Mist Spray - Pinkella Lavinia - Mysticals Mist Spray - Chestnut Bay Lavinia - Mysticals Mist Spray - Purple Orchid