Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 3 maart 2024

Explosiebox voor een jarige

Hallo allemaal,

Op 23 februari is onze jongste dochter 25 jaar geworden.
In onze regio wordt dat altijd iets groter gevierd en zetten we de avond er voor
een spandoek neer met oude grappige foto s van de jarig met een plagende tekst er op.

Nu wist ze helemaal geen kado dus hebben we maar geld gegeven.
Tja, dat kan ik natuurlijk niet gewoon in een wit envelopje stoppen dus, lekker aan 
de freubel geweest een een explosiebos gemaakt met vakjes voor en geld envelopjes.


Het papier wat ik hiervoor gebruikte was Felicia van CraftOClock.
Dit heb ik op alle delen van de box geplakt.


Van Stamperia had ik nog een kleimal liggen met leuke cupcake`s 
Die vond ik er ook wel leuk bijpassen. Een beetje verf er op in de kleuren van het papier en klaar.


Bovenop heb ik de helf van een transparante bol geplakt met daaronder een poezenplaatje.
Bijna dezelfde loopt ook bij haar door het huis ;)
Rondom de bol heb ik parels geplakt en bloemen natuurlijk whahaha...


Op de voorkant een grote strik met diverse stroken stof die ik nog had liggen.


En als het deksel er af gehaald word, valt de box open.
Niet helemaal plat, maar de hart vormen houden hem een beetje omhoog.


Hierdoor kon ik er een leuke slinger in maken met de letters hoera. ( nog oude stansjes van SL)


In het midden op de bodem, daar staat een muziekdoosje.
Als hieraan gedraaid wordt speelt het "happy birthday to you"
Deze had ik al jaren geleden eens een x ergens gekocht.
Op het muziekdoosje staan de cijfers 25 te zwaaien aan een strookje mica.


Ook heeft elk vierkant die naar buiten valt een vakje gekregen voor een envelopje.
Deze envelopjes heb ik gemaakt met het atc setjes van de JMA collectie.

Verder lekker veel plaatjes, parels en bloemen.

En ik zal nog even een korte beschrijving geven.

Snijd 5 delen dun karton ( 0.9 mm Dutch Doobadoo) van 14 x 14 cm.
Neem een deel stone paper van ongeveer 18 x 18 cm.
Plak hier in het midden 1 deel karton op en plak de andere 4 er aan de buitenkanten op zodat je een soort kruis krijgt. 
IK HEB DIT MET STONE PAPER GEDAAN OMDAT DAT HEEL STERK IS.

Daarna heb ik een hart getekend met aan de zijkant een plakstrookje.
Dat hart heb ik in het midden gerild en de plakstrook ook.
Plak de hartjes aan de zijkanten van de vierkante delen karton.
Laat de rillijn van de harten naar binnen vouwen.

Beplak alles met designpapier.
Maak het deksel.
Bij mij moest er een deksel op van 14 x 14,5 cm
Hiervoor heb ik een stuk cardstock gesneden van 25 x 25.5
Ril deze aan alle kanten op 2.5- 5.5 - 20 - 23 cm
Draai het een kwartslag en ril weer op 2.5 - 5.5 - 20 - 23  cm
Knip het in en vouw en plak er het deksel van.
Meet dit even na, want het kan zijn dat er een andere maat bij jou op moet.

En nu kan je alles lekker versieren en beplakken.